vrijdag 1 november 2013

Aan de slag: Wat zit er in de diepvries?

Telkens als ik onze diepvries onderhanden neem, ontdek ik echt vanalles. Nog een halve gourmetschotel, ingevroren saus, een gerecht voor twee personen, drie zakken gemalen kaas,... Zonde van de tijd en het geld.

Tijd dus voor een plan. Vanaf nu geen verloren tijd meer achter het fornuis als er nog eten in de vriezer zit.

Sinds kort hebben we naast onze vriezer een lijst liggen. Alles wat in en uit de vriezer gaat, schrijven we op.

Ok, ik geef het toe! Er is wat discipline voor nodig en ook ik vind dat helemaal niet gemakkelijk. Af en toe vergeten we dan ook wel eens iets te noteren.

Maar ik heb ondertussen wel ook al massa's tijd en geld uitgespaard. Ik koop geen zakjes kaas meer als er nog in de diepvries zitten. En als we nog een restje hebben dan eten we dat eerst op. Meer tijd dus om in de zetel te ploffen en iets leuks te doen.

Je kan makkelijk zelf een lijst opstellen, maar ik deel graag mijn lijst met jullie. Download hier je diepvrieslijst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten