zondag 30 december 2012

Listomania: Voornemens voor 2013 - Evaluatie eind 2013


  1. Aan alle wedstrijden meedoen die ik tegenkom. Laat die fantastische prijzen alvast tot mij komen en misschien deel ik ze wel met jullie! Toch enkele weken volgehouden, maar niets gewonnen. 
  2. Minstens 4 keer mijn ramen kuisen en liefst om de drie maanden. Dat zou dan 300% meer zijn dan in 2012. Lijkt me niet slecht. Wonder boven wonder is dit gelukt. Met behulp van mijn jaarplanner moet het in 2014 opnieuw lukken. 
  3. 1 verre reis + 4 weekendjes weg. Dit voornemen lijkt me het makkelijkste te halen! De verre reis hebben we op de volreep moeten afzeggen. Jammer!
  4. Minstens 5 musea bezoeken in het binnen- en/of buitenland. Beetje meer cultuur snuiven, kan nooit kwaad. Suggesties zijn altijd welkom. Grr... weeral niet gelukt! 
  5. Cursus fotografie of fotobewerking volgen. Het moet er ooit eens van komen. Al moet ik eerst nog mijn cursus patroontekenen afwerken (lees: beginnen). Met Photoshop kan ik ondertussen al wat werken. Die cursus fotografie nemen we mee naar 2014. 
  6. Elke week 1 nieuw recept uitproberen. Dat was ook al een voornemen van vorig jaar, maar het moet nog eens hernomen worden wegens "best wel leuk". Is al aardig gelukt, maar kan nog beter in 2014. 
  7. Miss Fabuleus gaat voor 500 likes. We leggen de lat hoog in 2013. Begin dus alvast die facebook-pagina te liken en te delen. Ik bedenk ondertussen een leuke weggeef. Hmm... er zijn al heel wat Miss Fabuleus-vrienden bijgekomen in 2013, maar aan die 500 zitten we nog niet. Blijven liken dus!
  8. Voor elk kledingstuk dat ik koop, maak ik er ook eentje. Het eerste project is alvast een zelfontworpen zomerkleedje. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken! Hou zeker de blog in het oog voor de updates.  Totaal niet gelukt... 
  9. Mijn ecologische voetafdruk van 6,3ha proberen te verminderen. Ik bedenk nog even hoe ik dit ga aanpakken. Ik weet nog niet helemaal hoe ik het gedaan heb, maar mijn ecologische voetafdruk is teruggebracht naar 5,8ha. 
  10. Het komende jaar nog meer genieten van alle kleine momentjes en het woord 'neen' gebruiken voor domme verplichtingen, en 'ja' voor leuke nieuwe uitdagingen en voorstellen. Laat 2013 maar komen! Best wel gelukt, maar dat proberen we nog beter te doen in 2014!

5 opmerkingen:

  1. Je bent nu alweer 2 dichterbij de 500! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mirjam Dat is al een heel goed begin, met nog een volledig jaar in het vooruitzicht! Fijne feesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel ambitieus, jouw lijstje.
    aangezien ik in 2013 met de fiets naar het werk ga (geen goed voornemen, maar eerder geen keus wegens groene auto stuk) zijn de klassieke voornemens reeds ingevuld (meer bewegen, iets aan conditie doen, meer buitenlucht opsnuiven, goedkoper leven, ecologische voetafdruk verminderen, afslanken). Dus hou ik het dit jaar bij:

    - meer afspreken met vrienden die wat verder wonen (lees Mechelen)
    - mij niet meer opjagen in kinderen die niet willen slapen, maar een totale zen houding aannemen
    - mijn kelderfobie overwinnen

    Over enkele maanden zal ik je eens een tussentijdse evaluatie doorsturen ;-)

    Happy New Year!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt mij een prima en toch ook zeer haalbaar lijstje! Je ecologische voetafdruk verkleinen? Probeer eens je afval te scheiden, verpakkingen hergebruiken (voor iets anders) en misschien is het wassen (van de was welteverstaan) met wasnoten iets voor je? Ik heb vorig jaar meegedaan aan het wasnotentestpanel en was er nu nog steeds mee! Op mijn blog staat aan de linkerkant een knop waarmee je al mijn bevindingen over de wasnoten kunt lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Lutgartv: Vooral dat van die vrienden en meer afspreken vind ik persoonlijk een zeer goed voorstel. Zoek al maar een restaurant met in de buurt ook een cocktailbar! :-)

    @Tante Jannie: Die wasnoten lijken best wel interessant. Kan je me de link het bericht even doorsturen, want ik kan het niet meteen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen