woensdag 1 april 2015

Hoe zat het in maart?

Het is een keer iets anders. Ik schrijf dit bericht vanuit een hotelkamer in Bologna (Noord-Italië). Op de achtergrond spelen de Rode Duivels een spannende match tegen Israël. De maand sluit ik dus af met een leuke 20° en een lentezonnetje.


Maar hoe zat het nog in maart?

Film gezien
We zijn nog steeds meer in onze 'serie-kijken'- periode, maar afgelopen maand keken we naar Maleficant op Netflix. Deze Disney-film met Angelina Jolie is best wel leuk voor een vrije avond. Het einde moet ik wel nog eens herbekijken, want ik ben het laatste half uur weer eens in slaap gevallen... Heeft er iemand een trucje om wakker te blijven?

Opgemerkt in het nieuws
Er gebeurde deze maand heel wat in het nieuws. Een terroristische aanslag, een zelfmoordpiloot die ineens het hele vliegtuig meeneemt en weer overal betogingen en stakingen. Maar 1 bericht heeft mijn hard echt doen breken.


Deze schattige puber van 4 jaar dacht dat de fotograaf een pistool op hem richtte ipv een camera. Daar moet ik nu van wenen, sé... Zo'n dutske en al zoveel ellende meegemaakt. Wat zijn wij dan met ons gat in de boter gevallen...

Dromen van
de lente en de zomer die er zit aan te komen. Ja, ze zijn nog wat verstopt, maar soms kan je het echt al zien en ruiken. Op mijn vensterbank staan dan ook al piepkleine plantjes. Klaar om uit te groeien tot tomaat, sla, paprika,... Binnenkort kunnen jullie dus al mijn avonturen in de moeuin hier lezen.

Schuldig over
mijn 365 dagen-project. Begin dit jaar nam ik me voor om al onze rommel eens onder handen te nemen en nu is het al april en moet ik er nog grotendeels aan beginnen. Mijn boeken hebben al een eerste opkuisronde gehad. Ook de voorraadkast is al eens uitgemest, maar voor de rest is er nog heel veel werk aan de winkel. Marie Kondo zegt nochtans dat ik er gewoon moet aan beginnen en er komaf mee moet maken. Misschien in april toch eens werk van maken.

Gewonnen
Een bureaulamp in de nieuwe lichtwinkel bij ons in de buurt. Mocht je nog eens iemand zoeken met geweldige 'aan het rad draaien'-kwaliteiten, geef me gerust een seintje.

Tofste outfit
Bij menig vrouwen op het blogevent viel dit kleedje (uiterst links) in de smaak. Ik kocht het iets meer dan een jaar geleden bij Lily in Mechelen. Hele leuke winkel waar je altijd wel iets kan vinden.


Trot op
Soetmin, Heidi en Lobke, want wij zijn er samen in geslaagd om afgelopen zaterdag meer dan 100 bloggers bij elkaar te brengen. Er was eten, drinken en een mega goedgevulde goodie bag. We kregen al heel wat felicitaties en tips om het een volgende keer nog beter te doen. Bedankt aan iedereen die er was en aan al de rest zie dat je er de volgende keer bij bent!

Beste aankoop
was ongetwijfeld de nieuwe editie van Getting Thing Done van David Allen. Het boek dat je moet lezen als je echt vat wil krijgen op je productiviteit. De eerste versie verscheen al begin 2000. Toen liepen we nog niet hele dagen rond met smartphones of tablets. Hoog tijd dus voor een nieuwe uitgave en die is er nu. Binnenkort vertel ik er nog veel meer over!

Geleerd dat
er best een herinnering verschijnt voor je afspraken in je digitale agenda. Begin maart lagen we op een vrijdagavond gezellig voor tv toen ik me plots bedacht dat we eigenlijk die avond kaartjes hadden voor het toneel. Ik kan je garanderen dat we gevloekt hebben!

Broeden op
nog meer ideeën voor events en workshops. Zowel rond bloggen als rond tijd winnen en je leven organiseren. Zouden jullie dat fijn vinden?


2 opmerkingen:

  1. die herinnering in je agenda is best een goed plan! Al heb ik eigenlijk wel redelijk wat discipline op vlak van agenda's... die check ik meestal 1 à 2 weken vooraf al eens zodat ik weet wat er in het verschiet ligt :-)

    geniet nog van Bologna!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getting Things Done las ik onlangs ook, nu het nog toepassen... 'k Ben benieuwd naar je ideeën voor workshops en meer!

    BeantwoordenVerwijderen