zondag 2 augustus 2015

Hoe zat het in juli

Allé hup, juli zit er ook al weer op. Tijd om eens terug te blikken op die eerste zomermaand van 2015.

Boos op
die vreselijke debiel die voor 49.000 euro een leeuw mocht doodschieten. Al weet ik nog niet op wie ik het meest boos ben... op degene die geschoten heeft of op degene die toestemming gegeven heeft. Echt vreselijk! Al mogen we ons niet blindstaren op die ene leeuw. Dagelijks worden er heel veel wilde dieren voor veel geld afgemaakt. Hoog tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.




Blij met
al die groenten uit onze tuin. Komkommers en tomaten dat er hier groeien. Je houdt het niet voor mogelijk! Gisteren maakte ik al komkommer-courgette soep met spekjes en vandaag staat er een bbq met groenten uit de tuin op het menu. Echt fijn om aan de slag te kunnen gaan met je eigen kweek.


Geweest naar
de spoedgevallen... Mja, ik had gehoopt iets leukers te kunnen schrijven, maar het lot heeft daar wat anders over beslist. Op 21 juli struikelde Mister Fabuleus over een plant met een elektrische haagschaar in zijn handen. Gevolg een diepe snee in zijn knie met een los hangend lapje vel. Ok, even allemaal samen... ieauw! Ja, dat dacht ik ook! Wij dus naar spoed waar een spoeddokter alles weer netjes dichtnaaide en wij de rest van onze week vakantie thuis doorbrachten.




Verrast door
al dat lekkers dat we kregen voorgeschoteld in De Bastide in Haacht. Tot voor kort was het een wijnbar, maar nu kan je er naast een aantal lekkere wijnen ook lekker eten. Enkele eenvoudige pasta's, maar wel om je vingers van af te likken.


Gelachen met
dit geweldig schattige olifantje...



Ontspannen door
de tips van Getting Things Done. Ik ben het systeem volledig aan het proberen te integreren in mijn leven. Normaal ging ik dat dit voorjaar al doen, maar door wat onverwachte 'change of plans' is het er toen niet van gekomen. Ik probeer het stap voor stap te doen. Zowel thuis als op het werk. Binnenkort vertel ik er jullie alles over, maar ik kan nu al zeggen dat ik er minder stress door heb. Wie er nu al alles van wil weten, lees best meteen het boek.


Op uitstap
in eigen huis... We hadden nochtans wilde plannen om er tijdens onze vakantie op uit te trekken. Maar aangezien een ongeluk snel gebeurd is en het ook meteen wat roet in het eten gooit, brachten wij de rest van onze vakantie thuis door. Ook wel eens leuk, hoor! Eindelijk eens tijd om dat boek uit te lezen, die film te bekijken of die kast op te rommelen.


Aan het lezen

Grootste zondes
tijdens ons weekje vakantie waren ongetwijfeld het lange opblijven, het heerlijk lang uitslapen en de 'ik voel me wat moe'-middagdutjes.


Beste aankoop
was deze maand onze nieuwe printer. Eentje die alles kan, of toch alles wat wij nodig hebben. Printen (wat dacht je), kopiëren en scannen. En dat allemaal zonder draad. Vooral met die scanner ben ik blij. Nu kunnen we eindelijk eens documenten inscannen die anders toch maar ergens verloren geraken in een map.




Beste tip
Doe jezelf eens een plezier en bestel een Smartmat-doos. Voor je het weet staat er een doos vol lekkers voor je deur. Een week dat je niet moet zoeken naar gerechten, een boodschappenlijstje moet maken of naar de supermarkt moet lopen. Neen, alles is voor jou gedaan. Je moet gewoon je koelkast opentrekken, het recept volgen en klaar is kees! Bovendien is het nog evenwichtig en gezond ook! Wat moet dat nog meer zijn. In de loop van de week laat ik jullie weten wat er hier op tafel kwam!

Woorden voor augustus zijn: geïnteresseerd in - opgemerkt in het nieuws - leukste blog - boek gelezen - lekkerste gerecht - gefietst naar - leukste muziek - beste tip - nieuwsgierig naar - mooiste foto  


3 opmerkingen:

  1. ja, zo'n smartmat of hello fresh, geweldig goed gevonden hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net onze eerste hellofresh-box uitgeladen. Alleen daaraan heb ik al plezier beleefd! :-) Smartmat levert niet bij ons. Stom é...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat olifantje makes my day :)
    Hopelijk is de hubby daar ondertussen alweer helemaal opgelapt (pun intended) en kunnen jullie in augustus dan toch nog wat uitstapjes doen. Klinkt wel pijnlijk en bloederig en oh-help-ik-word-een-beetke-bleekskes en al, brr...
    Hier trouwens ook bezig in GTD (ook de nieuwe versie), maar er is nog niet zo veel actie te merken, vooral veel goede voornemens en halfslachtige pogingen tot een inbox-lijst!
    Welke printer hebben jullie trouwens gekocht? De onze vindt het tegenwoordig geestig om een deel van de gescande pagina's te vervangen door... een grijs vlak. Artificiële zelfcensuur. Dammit

    BeantwoordenVerwijderen