maandag 29 juni 2015

Vragen aan mezelf - deel 1

Jezelf af en toe eens een spiegel voorhouden kan geen kwaad. Het zorgt zelfs voor heel wat zelfinzicht. En daarom stak er deze maand een boekje bij Flow met 1000 vragen aan jezelf. Vragen die je helpen om uit te vinden wat er voor jou echt toe doet.


Mezelf wat beter leren kennen, vinden wat er echt toe doet, ... dat lijkt me wel boeiend. Tijd dus om die 1000 vragen te beantwoorden. Niet allemaal in een keer natuurlijk. Ik heb vandaag echt nog wel wat anders te doen. Maar elke maand beantwoord ik er een aantal. Tot ze uiteindelijk allemaal gepasseerd zijn.
Man, man, man, je gaat hier nogal wat te weten komen over mij...

1. Met wie kan je het beste opschieten?
Er zijn wel wat mensen waar ik goed mee kan opschieten, maar Mister Fabuleus steekt er toch wel wat boven uit. Hij kan me soms laten gieren van het lachen en troosten als het nodig is. Een echt maatje zoals ze zeggen.

2. Waar besteed je te veel tijd aan? 
Tv-kijken, zonder twijfel. We proberen zeker 1 avond per week geen tv te kijken, maar daarnaast zitten we elke avond toch een aantal uren voor tv. Als je al die uren optelt dan sta je er verstelt van hoeveel tijd je kijkend naar series, films,... doorbrengt.

3. Om welke grappen kan je heel hard lachen? 
Met stomme mopjes. De stomste eerste eigenlijk.

4. Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik probeer graag eens iets nieuwe uit. Altijd fijn om dingen te ontdekken. Maar wanneer deed ik voor het laatst iets voor het eerst... (denk, denk, denk). Ik maakte vorige week voor de eerste keer paella op de bbq. Beetje een uitdaging, want je bent volledig overgelaten aan de wil van zo'n bbq. Er zit geen knopje aan om het vuur harder of stiller te zetten. Maar het was lekker, ook al aten we pas tegen dat het donker was.

5. Huil je makkelijk in het bijzijn van anderen?
Neen, eigenlijk niet. Ik zal altijd zo veel mogelijk mijn tranen proberen te verbijten. Of dat goed is, weet ik niet, maar ik voel me er beter bij.

6. Waar bestaat je ontbijt uit?
Ik ben geen goede ontbijter, moet ik toegeven. Ik ga vaak de deur uit met een lege maag. Sinds kort neem ik  wel muesli met yoghurt mee. Ideaal om op de trein te eten.

7. Wie heb je voor het laatst een kus gegeven?
Mister Fabuleus kus ik wel een paar keer per dag.

8. Waarin lijk je op je moeder?
Oei... moeilijke vraag... Waarschijnlijk in het mij zorgen maken in van alles en nog wat. Meestal volledig onterecht. En ja, ik ga ook altijd uit van worst case. Wat dacht je...

9. Wat doe je 's ochtends als eerste? 
De kans is groot dat ik 's ochtends nog voor ik uit bed ben al drie keer gezegd heb: 'Stitch, stop met aan mijn haar te knabbelen.' Stitch is onze kat voor alle duidelijkheid...

10. Ben je een goede voorlezer? 
Ik wou dat ik een goede voorlezer was. En als ik wat kan oefenen dan ben ik ook best een goede voorlezer, denk ik. Maar aangezien ik dyslexie heb, doe je er me geen plezier mee om me zomaar voor de leeuwen te gooien.

Allé hup, de eerste 10 vragen zijn al gepasseerd. Feel trouwens geweldig free om ook mee te doen.


4 opmerkingen:

  1. Een poes die aan je haar knabbelt....wicked!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé dat boekje van Flow?
    Eefje van Wollebol startte een zomerchallenge waarbij lezers elke week een vraag kunnen kiezen waarop ze dan antwoord. En ik ga daar vanaf deze week ook aan meedoen :)
    Leuk dat jij het op nog een andere manier aanpakt! Ik kijk er naar uit om de andere 990 ook te lezen.
    Liefs,
    Miss Pixie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke vraagjes!
    toffe manier om iemand beter te leren kennen.
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé leuk! Ik heb het boekje ook, misschien doe ik ook wel mee. Bedankt voor de tip! (Je krijgt uiteraard een vermelding op mijn blog als ik meedoe)

    BeantwoordenVerwijderen