maandag 20 april 2015

Over een frigo die dacht dat hij stof moest zuigen en de winnaar van de weggeef

Wij hebben een Smeg-koelkast, maar wie hier geregeld eens passeert wist dat al en de rest kan het hier lezen. Ik was al lang voor hij in onze keuken stond weg van die frigo. Retro look, mooi kleurtje en combi met een diepvries. Wat moet een mens nog meer hebben?

Dat dacht ik ook toen ze hem vijf jaar geleden hadden afgeleverd in mijn keuken. Die twee Hollanders waren de deur nog niet uit of ik begon al vol trots hem helemaal vol te laden. Goed gevuld sloeg ik de deur toe. Nog met een nat doekje wat opblinken en klaar is kees, dacht ik...


Niet dus... hoe meer ik wreef met dat natte doekje hoe meer stof mijn zo mooie koelkast begon aan te trekken. Totaal ontredderd liet ik het voor wat het was. Mijn schoon blinkend retromodel was al meteen veranderd in een stofzuiger.

Maar oplossingen zitten soms in een klein hoekje. Mijn oog viel die avond op een potje antistatisch middel dat al een tijdje in mijn kast stond. Eigenlijk is het bedoeld om je tv, tablet of computerscherm mee te kuisen, maar met wat fantasie kan je er ook je koelkast antistatisch mee maken.

En ja, dat werkt dus geweldig. Ondertussen kuis ik al vijf jaar onze koelkast met een antistatisch middel en zo hebben wij dus geen last meer van een frigo die stof aantrekt.

Gebruiken jullie soms ook middeltjes voor compleet andere dingen? Laat maar horen.



Vorige week mocht ik trouwens een pakket met 5 producten voor je lenteschoonmaak weggeven van Starwax. En we winnaar wiens huis gaat blinken is Anne Marie Janssens. Stuur je me even een mailtje met je adresgegevens?



3 opmerkingen:

  1. ik was deze week nog aan't mijmeren dat ik me niet meer kon herinneren wanneer ik dissolvent nog had gebruikt om mijn nagellak te verwijderen ipv er stift mee van mijn tafel / vloer / naaimachine / what not... te verwijderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ga ik eens proberen op een kastje van ons dat stof aantrekt.
    Ik kan niet direct aan iets speciaal denken, olijfolie als bodymilk, billendoekjes om de tafel proper te maken na het knutselen en tandpasta om zilver te poetsen, ... Verder schiet er me niks binnen, wel benieuwd naar de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deodorant (in een spuitbus) + keukenpapier om permanent marker ("alcoholstift") mee te verwijderen op een whiteboard!
    Olijfolie om vieze zeepresten mee te verwijderen van de "putjes" in je lavabo (daarna wel de olie verwijderen met gewoon poetsmiddel, anders wordt 't wel 'n heel smerig boeltje)!
    (1 deel keukenazijn + 1 deel javel) + een handvol sodakristallen om mijn wasmachine te reinigen (op een programma van 90°); vaarwel geurtjes!
    Walnoten, om krassen uit houten meubelen op te vullen/te verwijderen!

    BeantwoordenVerwijderen