donderdag 16 april 2015

T' is weer tijd voor een zonnebril


Zon, zon en nog eens zon, de laatste dagen! Mij hoor je niet klagen, maar meer zon wil ook zeggen dat je jezelf weer wat meer moet beschermen. En niet alleen je huid. Ook je ogen kan je best beschermen tegen scherpe zonnestralen.

Ik moet toegeven dat ik durf te zondigen. Zo'n zonnebril is echt een gewoonte, vind ik. En ik ben dat dus niet gewoon. Ontelbare keren lag die zonnebril dus nog in de schuif, als ik al lang op een terrasje zat. Al moet ik ook toegeven dat ik in het verleden niet echt een goed model vond. Te groot, te opvallend, te lelijk, te duur... Ik vond nooit wat ik zocht. Maar daar is sinds kort verandering in gekomen.

Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van Polette met de vraag of ik hun concept en bijbehorende brillen eens wou bekijken. En ja, ik moet het toegeven, bloggen heeft soms zo zijn voordelen, want ik mocht ook meteen een bril kiezen.

Maar (zonne)brillen op Miss Fabuleus? Dat past hier toch niet, dacht ik. Tot ik het verhaal achter Polette begon te lezen.

Polette ontstond in Frankrijk, in het hoofd van Pierre Wizman. Een jonge ondernemer die een eind wou maken aan de traditionele tussenpersonen en een bedrijf uit de grond stampte waar de klant in rechtstreeks contact staat met het fabriek. Dus geen distributie, geen winkels, geen groothandelaars.
En dat zorgt er dus voor dat je er immens goedkope brillen kan kopen met wel kortingen tot 80%.

Voor een paar 10-tal euro heb je er dus al een zonnebril. En ze zijn nog leuk ook! Je kan kiezen uit massa's hippe en trendy ontwerpen. Volgens mij is er echt voor elk wat wils.

Weet je ook niet zo goed welk model bij je past? Bekijk dan zeker even deze site.
Wist je trouwens dat vooral ook de breedte van je gezicht van belang is. Heb je dus een klein gezicht? Kies dan voor een smallere bril. En zorg er ook voor dat je ogen in het midden staan van de glazen. Mensen waarvan de ogen dus dicht bij elkaar staan, kiezen beter niet voor een breed model.


Je kan bij Polette ook altijd gebruik maken van de digitale paskamer. Je upload een foto en plaatst daar dan de bril op. Ik hechte persoonlijk niet zoveel waarde aan dat resultaat en vond het er eerder wat vreemd uitzien. Ik heb me vooral gebaseerd op de afmetingen van de bril. Zo zie je makkelijk of je een groot of klein model hebt.

Ja, zo'n bril op het internet bestellen is altijd een beetje een avontuur. Maar ben je uiteindelijk toch niet tevreden van het montuur dat je ontvangen hebt, dan kan je het altijd inruilen voor een ander.

Polette is volgens mij ideaal voor iedereen die graag eens van trendy bril of zonnebril wisselt en er vooral niet veel geld aan wil uitgeven.

Ik ben in ieder geval heel content met mijn nieuw bril. Laat dat goed weer maar komen!

Ook nood aan een nieuwe zonnebril? Kijk dan eens op Polette.com

3 opmerkingen:

  1. 't Is echt een schoontje, ik ga dat eens proberen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie! Ik heb echt een heel arsenaal zonnebrillen, en nu met die zon....zalig!
    Liefs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag me echt af of iemand met mijn ogen (bijna -8) daar ook iets zou kunnen bestellen. Ik heb nog al gelijkaardige diensten zitten bekijken en ben eigenlijk een beetje sceptisch als het voor fulltime brillers gaat. Verschillende brillen hebben zou leuk zijn, maar de glazen zijn gewoon te duur om er een tweede te kopen. Helaas. Momenteel heb ik er maar één en moest daar iets mee gebeuren, sja, dan ben ik zwaar de pineut.

    BeantwoordenVerwijderen