maandag 22 december 2014

#projectkerst2014: de laatste rechte lijn


Ja, ja... de Kerstvakantie is begonnen, dus we zitten in de laatste rechte lijn richting Kerstmis. De spanning begint dan ook de snijden ten huize Fabuleus. Vorige week liep alles nog zeer vlot, maar de laatste werkweek van het jaar was druk. Geen tijd dus om veel aandacht te hebben voor een feestje.

Maar dit weekend ging ik aan de slag. De bijgerechten werden op punt gezet, het boodschappenlijstje gemaakt. Ook mijn servies werd al helemaal afgewassen en opgeblonken en ik selecteerde de potten en schalen waarin ik alles ga serveren. Volledig op schema dus.

Mijn online gekochte Kerst-outfit zit prima en ons bingospel is ook aangekomen. Geweldig! Met zo'n radje en al. We gaan onze Kerstbingo linken aan het uitdelen van de pakjes. Wie een ronde wint krijgt een pakje!


En toch slaat de stress ook wat toe. Gaat mijn planning wel goed in elkaar zitten? Gaan mijn gegrilde groenten wel samen met mijn kalkoen in de over kunnen? En gaan mijn kroketten niet openbarsten? Pfff... ik zou toch wat gerust zijn mocht er een zak diepvrieskroketten in mijn diepvries zitten.

'Niks van!', zegt Mister Fabuleus. Ik moet vertrouwen hebben. 'Het zal allemaal wel goed komen', riep hij er nog na. Ja, ja... het zal wel zeker...


Maar ik ben ook klaar voor die laatste rechte lijn! Straks trek ik, samen met de helft van Vlaanderen, naar de supermarkt. Dat zal het echte startschot zijn. Spannend! En of ik goed voorbereid ben. Het lijstje ligt hier al twee dagen klaar en af en toe check ik nog eens of alles er wel opstaat.

En daarna beginnen we stap voor stap aan de voorbereidingen. Ik heb echt heel veel gehad aan de tips van Tales From The Crib. Kelly lijstte alles goed op. Ideaal om zelf je planning te beginnen uitwerken.

Een planning is trouwens SUPER belangrijk. Hoe begin je er aan? Deel alles wat je moet doen, de gerechten die je gaat maken,... allemaal op in kleine mini taakjes.
Neem dan je kalender bij de hand en verdeel al die mini taakjes over de verschillende dagen. De afwerking doe je natuurlijk op de dag van het feest, maar de dagen daarvoor kan je al heel wat voorbereidingen doen. Je gaat achteraf dik content zijn van je planning!

Je hoort het! In theorie komt alles in orde... nu nog in praktijk.
Duimen jullie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten