donderdag 8 augustus 2013

Mijn receptenboek



















Al jaren koop ik kookboeken, scheur ik recepten uit tijdschriften en surf ik langs sites met overheerlijke gerechten. Sommige recepten vallen niet in de smaak. Andere worden 'blijvertjes' genoemd, maar verdwijnen daarna dan toch in de dagdagelijkse vergetelheid.


Om wat meer orde te krijgen in mijn recepten maak ik sinds kort gebruik van een eigen receptenboek. Er is plaats voor hapjes, voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Enkel de gerechten die we al geprobeerd hebben en ook nog eens in de smaak gevallen zijn, krijgen hier een plaatsje.

Je kan je map natuurlijk opvullen zoals jezelf wil. Ik maak printjes van het net of kopies uit mijn kookboeken. Handig trouwens, want dan geraken die ook niet meer besmeurd.
Opmerkingen bij het gerecht? Die schrijf je er meteen bij. Zo wordt het de volgende keer nog lekkerder.

Ik heb ook nog een katern gemaakt voor de gerechten die ik nog eens wil proberen. Zo verlies ik die ook niet uit het oog. Elke week proberen we ook daar een gerecht van uit.

Helemaal achteraan is er het deel voor de luie avonden. Hier verzamel ik alle afhaalmenu's van de restaurants bij ons in de buurt. Meteen gedaan met zoeken naar het recentste menu!

Je kan heel makkelijk zelf een receptenboek samenstellen. Zo voldoet ze meteen aan je eigen wensen. Maar met één klik kan je mijn receptenmap downloaden. Ze zijn het leukst als je ze afdrukt op wat dikker papier.  En dan kan je meteen aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten