vrijdag 9 januari 2015

365dagenproject: ik smijt mijne rommel buiten

Foto van Makinglimonadeblog.com
Een nieuw jaar dat wil meestal ook zeggen dat het weer tijd is voor een 365dagenproject. Na het 'we nemen elke dag een foto'-project van twee jaar geleden, wordt het dit jaar iets helemaal anders.

Vooral drastischer denk ik, want ik ga ons hele hebben en houwen het komende jaar binnenste buiten keren. Het doel is om alles buiten te krijgen wat we niet nodige hebben of gebruiken. Minimaliseren heet dat ook wel op het internet.

Toen we eind 2013 verhuisden, is er al een eerste selectie gedaan, maar het kan beter! Daar is geen twijfel over mogelijk. Nog steeds puilt ons huis uit met spullen die we niet of amper gebruiken. Tijd dus om daar in 2015 eens korte metten mee te maken.




Het plan is om de komende 12 maanden onze rommel eens allemaal op te ruimen. Doen jullie mee?
Sowieso deel ik al mijn belevenissen met jullie.

Goed, even praktisch. Hoe ga ik te werk?
- Ik ga een lange lijst maken met kamers, lades, kasten,... die allemaal onder handen moeten genomen worden.
- In onze garage hebben we twee dozen gezet. Eentje voor het containerpark en eentje waarin de spullen om te verkopen of kringloop thuis horen.
- Er wordt hier op de blog een lijst aangelegd. Zo kunnen jullie volgen wat ik al allemaal heb opgerommeld en vooral weg gedaan.
- Daarnaast ga ik natuurlijk ook heel wat tips delen die jullie helpen om ook het komende jaar met wat minder spullen te gaan leven. Over wat zouden jullie meer willen weten?
- Ik lanceer ook de haghtag #ikkanmetminder. Gebruik ook gerust deze hashtag als je ook van plan bent om te minimaliseren het komende jaar.

En dan nu aan de slag!


6 opmerkingen:

  1. Top! Ik heb dit vorig jaar ook gedaan. Op een paar dagen tijd een inventaris gemaakt van alles wat ik in huis heb en alles wat ik het voorbije jaar niet gebruikt heb, weggegeven of weggegooid. Ik heb nu (deels) lege kasten. Zalig! Ook nu nog ga ik regelmatig alle ruimtes/kasten af om overbodige spullen weg te doen. Vooral bewuster kopen, da's de truc. En producten en voorraad opgebruiken vooraleer je nieuwe dingen koopt. Ik blogde er toen over: http://laloe.be/blog/2014/06/21/100-dingen/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er ook al ingevlogen! Heb gisteren nog 3 grote zakken naar de kringwinkel gedaan, voornamelijk (te kleine) kledij. Ik ben benieuwd naar de komende tips.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net voor de winter nam ik mijn kleerkast al eens onder handen (http://bit.ly/1FEZcI9), maar het komende jaar zal ik zeker nog eens een rondje kleren wegwerpen moeten organiseren.

      Verwijderen
  4. Ik doe mee! Ik heb deze week om te beginnen een hele week uit onze voorraad gekookt en dat is goed meegevallen. Verder heb ik nog een aantal dingen die weg mogen, maar volgens mij nog wel wat kunnen opbrengen. Alleen heb ik geen idee hoe ik aan dat online verkopen moet beginnen, tips daarover zijn meer dan welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig voorjaar verzamelde ik al enkele tips om je spullen online te verkopen. Via deze links kan je er meer over lezen: http://bit.ly/1w7Oa3B en http://bit.ly/1DKgu1U.
      Maar de komende weken en maanden ga ik zeker nog meer tips geven om je spullen online te verkopen.

      Verwijderen