maandag 10 november 2014

De 9 boeken die ik dit najaar nog wil kopen.


t'is gebeurd! Op twitter werd mijn intelligentie in twijfel getrokken na mijn blogpost over de boeken die je niet hoeft te lezen. Ach... hij of zij zal er zich wel stukken beter door gevoeld hebben. Ik ben blij dat ik daar heb toe kunnen bijdragen.

Maar na de boeken die ik echt niet goed vond, even in het licht gezet te hebben, deel ik ook graag het lijstje van boeken die ik dit jaar nog zou willen kopen. Een overzicht in willekeurige volgorde:


Home made van Yvette Van Boven
Een prachtige boek vol met leuke recepten om gewoon thuis te proberen. Er is trouwens ook het vervolg Home Baked. En je kan het al raden, vol recepten om zelf te bakken.



Made in Sweden
Dit semi-waargebeurd Scandinavisch verhaal is de thriller van het jaar geworden. Thrillers staan zeer hoog op mijn lijstje van favoriete boeken. Komt dat even goed uit.



Ik ben pelgrim
En in dat lijstje past ook dit boek. Het zou razend spannend zijn. Echt iedereen lijkt er wild enthousiast over. Het is wel een echte kanjer van meer dan 700 pagina's. Lijkt me een mooi projectje voor de kerstvakantie.



How blogs work
Na het super mega interessante blogboek van Kelly, wil ik ook wel eens de tips van Stephanie horen. Een mens kan altijd bijleren, hé!



Storytelling
Een boek dat je leert hoe verhalen kunnen boeien. Dat moet ik toch gewoon lezen.



Comfort food van Jamie Oliver
Een kookboek vol met gerechten om bij weg te dromen. Ik kijk al uit naar regenachtige zondagen om heerlijke gerechten te maken.



Warme winterbreisels
Een boek vol met leuke ideeën om deze winter te breien. Een mens kan nooit inspiratie genoeg opdoen.

Kom hier dat ik u kus
Ik heb genoten van het vorige boek, dus dit boek moet ook zeker gelezen worden.



Misschien wisten zij alles van Toon Telligen
Dit boek met 313 verhalen van eekhoorn en andere dieren is al van 2001. Geen jong broekje mee, maar hij ligt wil nog steeds te pronken op de boekenbeurs. Moet je kunnen in tijden van boekencrisis. Dit boek vol met mooie verhalen moet zeker nog eens in mijn boekenkast komen.



Welke boeken staan er nog op jullie verlanglijstje?


5 opmerkingen:

  1. "Ik ben Pelgrim" staat ook op mijn verlanglijstje. De rest van mijn lijst bespaar ik je: hij is gigantisch. Naar het boek van Griet Op De Beeck ben ik wel nieuwsgierig ondanks het feit dat ik haar vorige boek niet zo geweldig vond. Het boek van Toon Tellegen kocht ik dan weer vorig jaar op de boekenbeurs. Af en toe lees ik er een verhaaltje uit. Ze zijn echt prachtig! Roslund en Thunberg waren trouwens vandaag te gast op de boekenbeurs: ik heb ze gezien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook op de boekenbeurs én heb ze ook gezien. :-)
    Had ik het geweten, dan hadden we eens een koffie kunnen gaan drinken. Ik ben altijd super benieuwd naar het gezicht dat bij een naam past.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toon Tellegen pronkt hier al in de boekenkast. Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toon Tellegen staat hier ook in de kast, Griet Op De Beeck wordt voor mij ook een must read en Jamie hadden we vandaag in de BBeurs nog in ons handen, maar toch laten liggen wegens veel te veel kookboeken (heeft er ons niet van weerhouden er toch nog 2 extra te kopen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie titels heb je uitgekozen! Ik lees zelf ook graag en daarnaast sta ik regelmatig in de keuken en ben ik vooral heel erg benieuwd geworden naar Jamie Oliver's comfortfood. Zijn 15 minutes boek was (en is nog steeds) een groot succes en koken wij bijna elke week uit dus dit boek wil ik zeker ook graag in mijn boekenkast zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen