vrijdag 2 januari 2015

Hoe zat het in december

Whiee... de kurken knallen nog wat na van het nieuwe jaar, dus tijd om terug te blikken op de laatste maand van 2014. Het zat het in december:

Zoo Antwerpen
Film gezien:

Naar goede traditie gaan wij op de laatste dag van het jaar naar de film. Heel leuk, want je hebt bijna heel de zaal voor jou alleen. Meestal kiezen we voor een Disneyfilm, maar dit jaar werd het deel drie van The Hunger Games. Leuke film, maar bekijk best een en twee voor je naar de bioscoop trekt.


Opgemerkt:

Door een lange kerstvakantie trok ik een aantal keer naar de bib en daar merkte ik dat ze een heleboel boeken hebben over tijd winnen, je leven organiseren en geld besparen. Ik kan de komende maanden dus weer heel wat inspiratie op doen. Ik was de bib enkele jaren uit het oog verloren, maar heb ze weer helemaal ontdekt. Het is een ideale plek om nieuwe boeken te ontdekken. En als je een boek toch echt zo geweldig vindt dat je het in je boekenkast wil, kan je het alsnog gaan kopen.


Geïnteresseerd in:

Alle tips voor Berlijn. In het voorjaar trekken we er een weekendje op uit. Ik ben al enkele weken op zoek naar de allerleukste plekjes van Berlijn. Liefst toeristen vrij... Ook jullie tips zijn zeer welkom!


Onze Kerstkalkoen


Leukste muziek:

Zo tussen kerst en nieuw is op zowat alle radiozenders de muziek echt tof. Ze halen dan echt alles uit de kast. Geweldig om in die periode luidkeels mee te zingen met klassiekers die je de rest van het jaar maar af en toe eens hoort.


Aan het lezen:

Ik ben op dit moment aan het lezen in drie boeken. Dat is eerder uitzonderlijk hoor, voor je mij een freak gaat noemen. Ik ben begin december in Ik ben Pelgrim begonnen. Ik hoopte hem op drie weken uit te krijgen, maar dat was wat overschat. Het is nogal nen dikke (meer dan 900 pagina's!). Aan het begin van de kerstvakantie moest ik beginnen aan het boek voor de leesclub, want volgende week komen we samen. We lezen nu Schitterende Ruïnes. Tot slot botste ik in de bib op How Blogs Work. In een vrij moment probeer ik daar ook nog een paar pagina's in te lezen.


Blij met:

Mister Fabuleus gaf me met Kerstmis een Chromebook cadeau. Hadden jullie daar al van gehoord? Ik nog niet... Het is dus een laptop die geen laptop is, maar ik schrijf er binnenkort zeker nog een blogpost over. Maar het belangrijkste is dat ik daar super blij mee ben! Whieee....

Massa's Kerstsfeer in december 

Gelachen met: 

Grote kans dat jullie het geweldig stom vinden, maar ik moet dus nog altijd geweldig hard lachen met Mr. Bean. Enkele dagen geleden zag ik toevallig nog eens een stukje en de nostalgie sloeg weer helemaal toe. Ik denk dat ik toch nog eens stiekem op zoek ga naar die dvd. Volgens mij is dat ideaal voor als ik nog eens met een snotvalling onder een dekentje lig.


Ontspannen door:

Een geweldig lange kerstvakantie! Geweldig toch... Zo geweldig dat ik nu al weet dat ik maandagochtend helemaal geen zin ga hebben om uit mijn bed te komen.


Frustratie: 

Mijn allergrootste frustratie van december was ongetwijfeld de talloze stakingen. Een politiek standpunt ga ik niet innemen, maar kom zeg, elke maandag? Moest dat nu echt! De arme treinreizigers (count me in) mochten weer Jan en alleman aanspreken om op hun werk te geraken. Een stiptheidsactie, zou dat niets voor de NMBS zijn?


Tofste outfit:

Ongetwijfeld mijn kerstkleedje. Ik was er meteen helemaal wild van toen ik het op Zalando tegenkwam. Inclusief mijn geweldige naaldhakken waarbij de kans groot is dat ik er eens lelijk mee tegen de grond ga.

Kerstoutfit anno 2014 

De woorden voor januari zijn: Ontspannen door - Trots op - Verrast door - Op uitstap - Gewerkt aan - Gelachen met - Film gezien - Gezien op tv - Opgemerkt in het nieuws - Op restaurant 

Doe gerust mee als je ook jouw maand wil samenvatten in enkele trefwoorden. Hoe begin je eraan? Noteer een heleboel woorden en stop ze in een potje. Trek er willekeurig 10 papiertjes uit en vertel hoe jouw maand er uit zag. En vergeet hier geen link achter te laten!


1 opmerking:

  1. Ik ben in augustus 2013 in Berlijn geweest. Je kan wat verslagjes daar over vinden op mijn blog in die periode. De Reichstag (parlement) is wel heel de moeite. Je moet dat wel vooraf reserveren via de website, maar dat is snel gedaan. Prachtig uitzicht en een headset in je moedertaal met boeiende info.

    BeantwoordenVerwijderen