maandag 3 november 2014

Hoe zat het in oktober?

Awel, ik zal het u eens vertellen aan de hand van 10 willekeurige trefwoorden die eerder al werden gekozen.

Gewonnen:
Pfff... niks eigenlijk...  Al probeer ik hier nu te bedenken aan welke wedstrijd ik heb meegedaan in oktober. Ik ben eigenlijk niet zo'n wedstrijdmadam. Tegen de tijd dat ik aan de schiftingsvraag ben, is mijn goesting meestal al over.

Aan het lezen:
Jullie lazen het al, ik ben sinds een tijdje lid van de Leuvense Leesclub. We komen om de 6 weken samen en lezen er tussen twee meetings vrolijk op los. Oktober was echt vreselijk druk. Ik zou anders dus nooit een boek aangeraakt hebben. Maar nu had ik geen keuze. Aan het begin van de maand las ik Cassandra. Nu ben ik volop bezig in 'Ik ben niet bang'. 

Opgemerkt in het nieuws:
Man, man, man... ik heb onderstaand filmpje nog maar 1 keer gezien, maar sindsdien staat het op mijn netvlies gebrand. Ik krijg er soms zomaar opeens nog kippenvel van. Misschien heb je het al bekeken. Het is in ieder geval niet voor gevoelige kijkers, maar sensibiliseren doet het zeker!



Beste aankoop:
Jeej, jeej, jeej! Ik ben zo blij met mijn nieuwe winterjas. Deze keer geen zwart of donkerblauw model. Neen, knal rood! En met een heerlijk ruime kap. Laat die winter maar komen. Ik ben er klaar voor. Absoluut de beste aankoop van oktober.



Geweest naar:
Oktober was echt super druk, dus het was niet makkelijk kiezen. Maar de show case van Bart Peeters bij Radio 1 stak er toch bovenuit. Het voordeel van bij VRT te werken, is dat ik zo af en toe ook eens een intern concertje kan meepikken. Bart was weer super! Met ietwat vreemde teksten, aanstekelijke ritmes uit onbekende instrumenten en super veel enthousiasme, weet hij elke zaal in te pakken. I like Bart Peeters.

                             

Leukste muziek:
Bart Peeters was dan wel geweldig. Het was Yevgueni die me in oktober kon overtuigen om een cd te kopen. Ze zijn terug van even weggeweest, maar eigenlijk zijn ze nog geen haar veranderd. Hun nieuwe liedjes hangen weer aan elkaar met ludieke taalkronkels. Mijn nieuwe favoriete nummer is 'Niet met mij'. 

Grootste zonde:
In oktober was dat ongetwijfeld een lekkere cappuccino met een stukje Côte d'or chocolade tijdens het stiekem genieten van een heerlijk najaarszonnetje. 

Frustratie:
Er moet mij nu toch even iets van het hart. Naar jaarlijkse gewoonte begon afgelopen week de boekenbeurs. Dat is dé tijd van het jaar om het eens over boeken te hebben. Ik ben daar helemaal voor! Maar wat ik niet zo goed snap, is waarom het boek de afgelopen week zo door het slijk moest gehaald worden. We werden met onheilsberichten over uitgeverijen en verkoopscijfers om de oren geslagen. Een mens zou er geen boek meer van durven kopen, want dat staat gelijkt aan totaal uit de mode en zeer onhip. Awel, ik ken nochtans wat jonge mensen die zeer graag en vooral veel boeken lezen en ik kan u dus zeggen: boeken zijn super hip! Wat ze in de krant ook mogen schrijven.

Gewerkt aan:
De afgelopen maand stond mijn werk zowat 100% in het teken van de boekenbeurs. Signeersessies organiseren, wedstrijd uitwerken,... kortom, grote en kleine taken om de VRT-boeken wat extra in de kijker te zetten op het boekenevent van het jaar.

Schuldig over:
Ik voel me nogal schuldig over mijn bureau op het werk. Voor het moment ziet het er echt schandalig rommelig uit... Ik moet eens zeer dringend orde scheppen in die chaos. Dat wordt iets voor november.

     
De woorden voor november zijn: opgemerkt in het nieuws - gelachen met - geleerd dat - dromen van - geweest naar - kijkt uit naar - gehoord dat - lekker gegeten - trots op - blij met.

Ook zin om mee te doen? Schrijf dan ook zelf een blogpost en laat hieronder een link achter. 

3 opmerkingen:

  1. Dat filmpje geeft echt kippenvel. Ik ben er nog niet goed van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jouw jas de max. Waar heb je die op de kop getikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan hem bij Zalando bestellen via deze link: http://www.zalando.be/benetton-mantel-rood-4be21p001-g11.html

      Verwijderen