vrijdag 14 maart 2014

Imponeer je vrienden met deze geweldig makkelijke DIY's voor je tuin.

Nu de lente zeer vroeg in het land is, zijn wij al volop in de tuin gedoken om hem wat op te knappen. Al is dat misschien wat licht uitgedrukt. Op dit moment lijkt het alsof er wat granaten ontploft zijn. We hebben dus nog wat werk... Maar ik ben al volop bezig met leuke ideeën te verzamelen om onze tuin extra leuk te maken. Op internet kwam ik heel wat leuke DIY's tegen die ik graag wil proberen om onze tuin extra gezellig te maken. En natuurlijk deel ik ze ook graag met jullie...





Gezelligheid

De sfeer moet goed zitten in een tuin. Zowel tijdens een zonnige dag als 's avonds als het donker is moet je het er gezellig kunnen maken. Daarom wil ik zeker voldoende lichtjes.

Hier maak je met wat oude conservenblikken leuke lampjes voor op je terras. Of hang ze gewoon in de bomen!

Foto van Gabby Jaggdeo

Ik ben trouwens ook op zoek naar van die geweldige lichtslingers. Iemand een idee waar ik die voor geen geld kan kopen?

Foto van Wanelo.com

Foto van TheNest.com
Deze luster vind ik ook een super, mega, geweldig idee. Als ik in onze tuin ergens een plekje vind waar het zou passen, ga ik het meteen proberen. Het enige wat je nodig hebt, is een oude luster en bloempotten. Je maakt de bloempotten vast aan de lamp en dan gewoon in een leuk kleurtje verven. Super, toch!


Bloempotten à la carte

Je kan echt geweldig leuke dingen doen met je bloempotten. Voor elk wat wils!
Ik ben wel fan van deze plantenmuur met hangende bloempotten. Leuk om een saaie muur wat op te fleuren. En je kan elk jaar je setting aanpassen.

Foto van Dropdeadgorgeousdaily.com
Dit vind ik nu echt een handig! Gedaan met raden of die plant nu koriander of peterselie is. Gewoon planten en meteen noteren en je weet het hele seizoen de naam van je planten.

Leuk idee om onderzetters te maken voor onder je bloempotten. Met wat scherven van oud servies of wat bladeren maak je geweldige eigen creaties. Laat je creativiteit maar de vrije loop.

Foto van Topinspired.com


Foto van Tips-gardening.com
Een tijdje geleden maakte Karolien van Rock en Roll ook al zo'n onderzetter. Zij gebruikt hem in de keuken, maar het principe is hetzelfde. Zo kan je meteen bekijken hoe je er moet aan beginnen.

Foto van Lovethispic.com

IK WIL ZO'N LADDERTJE!! Heb je er dus zo een staan of ken je iemand die me wel zou kunnen helpen? Geef zeker een seintje. Ik wil er graag zo eentje op mijn terras zetten! Echt super, super leuk!!


De bijtjes

Het gaat al een tijdje niet zo goed met de bijtjes. Ze hebben het steeds zwaarder te verduren. Tijd dus om ze wat extra te verwennen. Ik ga alvast proberen om een aantal van onderstaande bloemen te planten in onze tuin. Deel trouwens zo veel mogelijk deze foto. De bijtjes gaan dat tof vinden!

Foto van Scontent-a-lga.XX.fbcdn.net

En natuurlijk kan een bijenhotel ook niet ontbreken. Waar moeten die sukkeltjes anders slapen?!


Tot slot

Nog even twee geweldig budgetvriendelijke tips voor iedereen die dit voorjaar gaan zaaien. Met een oude melkbus of wc-rolletje maak je geweldig handige plantenbakjes. En dat voor geen geld!

Foto van Pysselbolaget.se

Foto van Justimagine-ddoc.com

Ben je nog opzoek naar extra inspiratie? Kijk dan zeker ook eens op pintrest.
Heb je zelf nog leuke tips een je tuin super gezellig te maken? Laat dan zeker een comment achter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten