maandag 6 oktober 2014

Hoe mijn kleerkast weer op orde werd gezet

Vorige week had ik het al over de 7 vragen die elke vrouw zich moet stellen bij het opruimen van haar kleerkast. Ik nam me meteen voor om ook mijn kleerkast eens uit te mesten. Dat was al veel te lang geleden.

Ik zag er eigenlijk echt tegen op, maar het is vaak gewoon een kwestie van er aan beginnen. Donderdagavond heb ik er werk van gemaakt. En het was een succes!

Wat kon er allemaal weg?
- 3 kleedjes
- 3 sjaaltjes
- 2 truien
- 1 rok
- 3 hemden
- 11 pulletjes
- 1 broek
- 1 halsketting
- 8 t-shirts
- 3 handtassen

Allemaal spullen die hun beste tijd gehad hadden. Sommige waren uit de mode, andere had ik gewoon al een hele tijd niet meer gedragen.

Maar eigenlijk was er niks echt stuk. Al deze spullen konden dus best een tweede leven krijgen. Daarom hebben we ze naar de kringloopwinkel gedaan. Hopelijk hebben mensen die het niet zo breed hebben er nu ook iets aan.

Op 18 oktober is het trouwens Dag van de Kringloopwinkel. Die dag staat er in zowat elke kringloopwinkel heel wat leuks op het programma. Gaat dus zeker eens een kijkje nemen! Wie weet met wat voor leuks kom je naar huis.


En blijkbaar is het uitkuisen van je kleerkast besmettelijk! Ondertussen heeft Mister Fabuleus ook als zijn kast opgerommeld. En jullie? Zijn jullie er ook al aan begonnen?

5 opmerkingen:

  1. Ik had je 7 tips al bewaard, en na het lezen van dit artikel ga ik vanavond ook een poging wagen! Ik heb het altijd heel moeilijk om kledij en dergelijke weg te doen dus je tips zullen van pas komen.
    Dus het is inderdaad besmettelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Flink hoor! Vooral van die 11 pulletjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben van plan om mijn kleren binnenkort ook eens uit te sorteren, maar het zou dan handig zijn om eerst een overzicht te hebben. Als je geen kleerkast hebt en het met tijdelijke oplossingen moet doen, dan is dat overzicht helaas even zoek. Dus... binnenkort. Ooit. Eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een goede kleerkast is idd een must! Ik heb trouwens ook aparte bakjes om kleinere spullen in de leggen zoals ondergoed of nylonkousen. Ideaal voor het overzicht! :-)

      Verwijderen