woensdag 8 oktober 2014

Te Gast: Josefien van Josie's Little Things

Ik vind het een hele eer om deze maand te gast te zijn op de blog van Miss Fabuleus. Het is een leuke manier om jullie kennis te laten maken met mijn blog Josie’s Little Things, die ik een goed jaar geleden heb opgestart. Onder het motto Enjoy the little things in life, because one day you’ll look back & realize they were the big things blog ik over alle kleine dingen die mij blij maken, fascineren, interesseren of aan het denken zetten. Dat gaat van fashion en beauty over lifestyle en tips voor trips tot book reviews en persoonlijke posts. Ik ben in zeer veel geïnteresseerd, dat zal je zien als je m’n blog bezoekt!

Een rode draad zijn mijn little things picture updates: een reeks foto’s van recente zaken waarin ik mijn klein geluk gevonden heb. Ik hoop zo mijn lezers te inspireren of op z’n minst een glimlach op hun gezicht te toveren. Voor deze gastblog vond ik het een leuk idee om jullie eens te laten meevolgen… Ready, set, go! 


In de zomer zat ik een tijdje alleen op kantoor tijdens de vakantie van mijn collega’s. Ik profiteerde van de gelegenheid om mijn high heels af en toe in te wisselen voor flashy flipflops. Zo had ik toch nog een beetje vakantiegevoel op het werk!


Een paar uur een hemels wellnesscomplex afhuren met z’n twee en daar eindeloos genieten, weg van alle dagelijkse beslommeringen: meer moet dat niet zijn. Je leest er trouwens alles over hier.


Voor mijn 31ste verjaardag in augustus ging ik superlekker eten met mijn vriend. Maar met de bloemetjes die ik kreeg van mijn kleine én mijn grote man was ik sowieso al heel blij!


Niks leuker dan een drukke dag met een overvolle to do-lijst te starten met een verkwikkende morning run!


Naar het werk rijden en intussen een bewonderende blik werpen op mijn brand new arm candy. Maakt het begin van de werkdag direct een pak aangenamer!


Ook het einde van een werkdag wordt op slag zo veel leuker als ik zie dat er vrijwel geen wolkje aan de lucht is… Want dat betekent dat ik nog tijd heb voor een zonnige avondwandeling met mijn zoon, iets waar wij na een werk/crèchedagje allebei veel deugd van hebben.


Onze koelkastdeur is een verzameling van allerlei briefjes, foto’s en andere prullaria. Soms kom ik zaken tegen waarvan ik eigenlijk was vergeten dat ze er hingen, zoals deze superlieve enveloppe waar mijn verjaardagskaart onlangs in zat.


De persoon die het concept speeltuin uitgevonden heeft, verdient wat mij betreft een Nobelprijs. Want speeltuin = instant happiness bij the little man, en dus ook bij zijn mama.


Ook de persoon die het springkasteel heeft uitgevonden, mag zijn prijs komen ophalen. Wat een held is me dat!


Op mijn bureau staan een paar Polabora fotootjes van mijn mannen. Intussen zijn ze al wat gedateerd, ik moet dringend eens nieuwkes bestellen! Die kleine fotootjes kunnen mij enorm oppeppen als het wat moeilijker gaat op het werk.


Onlangs had ik een paar dagen verlof om mijn verhuis voor te bereiden. Als ik niet moet werken, heb ik tijd om mijn zoon in de crèche te gaan afhalen met de fiets. Heerlijk vind ik dat: de heenrit is superrustig, en tijdens de terugrit heb ik mijn kleine rakker achterop die overal verwonderd naar kijkt.


Na een shopping spree mijn magnifieke vondsten met veel trots op het bed uitspreiden, daar kan ik zo’n adrenalinekick van krijgen!


Mijn zoon is doorgaans een zeer actieve peuter en zit niet graag stil. De momentjes dat hij rustig op mijn schoot zit voor wat knuffeltijd zijn zeldzaam en koester ik dus enorm.


Onthou vooral dit: whatever makes you feel bad: leave it. Whatever makes you smile: keep it. Uiteraard heb ik af en toe een pretty shitty day, maar ik probeer altijd het positieve te zien. Die positieve vibes tracht ik op velerlei manieren rond te strooien op mijn blog!

Vond je deze post leuk? Blijf dan vooral www.josieslittlethings.be volgen. Je kan me vinden op Facebook en Instagram, je kan zelfs mijn nonsensicale tweets favoriten op Twitter… Mogelijkheden genoeg om in contact te blijven!

Het stokje van deze blog-estafette geef ik nu graag door aan Petra van Sprinkles On A Cupcake. Ik volg haar blog al een hele tijd en heb al veel inspiratie gehaald uit haar posts over tal van beautyproducten. Haar onderwerpen zijn heel toegankelijk, de producten betaalbaar en bovendien heeft Petra altijd hele mooie foto’s. En ’t is een toffe madam tout court! Neem zeker al eens een kijkje op haar blog www.sprinklesonacupcake.com.


Lots of love, Josie xo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten