dinsdag 18 augustus 2015

Vragen aan mezelf - deel 2

Eind juni kon je hier de eerste reeks van vragen aan mezelf lezen. Best wel interessant zo eens stilstaan bij jezelf. Vaak razen we maar door het leven en staan we amper stil bij details. Maar details kunnen soms zo geweldig leuk zijn.

Klaar voor reeks 2?


11. Tot welke leeftijd geloofde je in Sinterklaas? 
Ik moet zo'n 8 jaar geweest zijn, denk ik. Ik vond toen een tekening die ik gemaakt had voor de Sint terug in de kast van mijn mama. Ik was er nochtans heel zeker van dat ik die het jaar daarvoor mee had gegeven naar Spanje op 6 december. Stilletjes begonnen de puzzelstukjes toen in elkaar te vallen.
Elk jaar opnieuw vind ik het nog steeds spijtig dat de Sint niet echt is. Hoe mooi zou de wereld geweest zijn mocht er echt iemand bestaan die 1 dag per jaar alle kinderen van speelgoed voorzag...

12. Wat wil je nog graag kopen? 
Oh... er is zoveel dat ik nog graag wil kopen. Een belangrijkere vraag is echter of ik het wel echt nodig heb. Ik heb vorige week nog een hoop spullen klaargezet voor de rommelmarkt. Ik probeer dan ook wat te minimaliseren en alleen die dingen te kopen die we echt nodig hebben. Al hoop ik mij toch eens een ijsmachine aan te schaffen. Niet echt nodig, maar wel geweldig lekker om in huis te hebben.

13. Welke karaktereigenschappen zou je graag willen hebben? 
Ik zou graag wat meer meteen zeggen wat ik denk. Ik heb meer de neiging om alles op te kroppen en te wachten tot de emmer overloopt. Niet leuk. Voor niemand eigenlijk.

14. Wat is je favoriete tv-programma? 
We kijken vooral veel series en films de laatste tijd. Tv-programma's zien we eerder eens toevallig tijdens het zappen. Al moet ik voor mijn job de meeste programma's toch wel eens 1 keer bekeken hebben. Ik vind het vooral belangrijk om iets op te steken van een programma. En dat kan dan echt overal zijn... bijvoorbeeld een lekker recept uit Dagelijkse Kost, of een anekdote uit Alleen Elvis, of een reistip uit Vlaanderen Vakantieland.

15. Wanneer ben je voor het laatst in een pretpark geweest? 
Dat was, denk ik, vorig jaar in Phantasialand. Leuk park met veel attracties dicht op elkaar. Alleen wat ver rijden, vond ik. Mijn all time favourite blijft wel Disneyland Parijs.

16. Hoe oud hoop je te worden? 
Oh..., als ik mag kiezen zou ik wel graag 100 willen worden. Dat lijkt me fantastisch om dan te kunnen terug blikken. Al hoop ik vooral lang gezond te blijven, want wat heb je nu aan oud worden als je niet meer uit je bed kan.

17. Aan welke vakantie denk je met weemoed terug? 
Onze tip langs de Westkust van Amerika in 2011. Wat een vakantie! We denken er geregeld nog eens aan terug en hebben deze week nog toevallig eens alle foto's bekeken. We zagen er echt alles... van prachtige natuur in Yosemite en Bryce, tot Amerika op zijn best in LA en Las Vegas.

18. Hoe voelt liefdesverdriet voor jou? 
Gelukkig heb ik dat al een tijdje niet meer moeten voelen, maar in mijn herinnering voelt het vooral zeer ellendig en donker aan. Alsof je je nooit meer echt gaat kunnen amuseren, maar dat is gelukkig niet waar! Gelukkig maar!

19. Had je liever anders willen heten? 
Officieel heet ik Sara en ja, zo zijn er wel een aantal. Maar het is nog altijd een heel populaire naam, dus lelijk zal het niet zijn. Al ben ik wel blij dat iedereen mij Saartje noemt.

20. Waarin heb je aan jezelf getwijfeld? 
Ik twijfel geregeld wel eens aan mezelf en dat kan soms over heel kleine dingen gaan zoals bijvoorbeeld een recept dat niet helemaal lijkt te lukken of een belangrijke mail die ik moet schrijven. Ik denk al snel dat het niet goed of niet goed genoeg is.

Binnenkort nog meer vragen aan mezelf.



2 opmerkingen:

  1. Leuke foto!
    Wij denken ook nog vaak terug aan onze VS-trip. Als we konden, we gingen meteen opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb je post over "how i met your mother" niet gelezen omdat we net zelf bezig zijn met de volledige reeks te bekijken (nu bezig aan seizoen 4). I love it!

    BeantwoordenVerwijderen