donderdag 26 februari 2015

Wat een stresskip zoals doet om te ontspannen

Tips om ontspannen vroegen ze bij #boostyourpositivity... Ik kan ze best zelf wel gebruiken, want ik ben een stresskip. Geen idee hoe het komt, maar ik krijg van zowat alles stress. Een deadline die dichterbij komt, een ambetante mail, te veel afspraken op een hoop, een vuil huis, een volle mand om te strijken, koken voor vrienden,...


Redenen genoeg dus om ook te ontspannen. Heerlijk vind ik het gevoel van die tijd helemaal voor jezelf waar je je even niets hoeft aan te trekken van de rest van de wereld.
Maar goed, jullie willen eigenlijk graag weten hoe het mij lukt om te ontspannen. Awel, ik zal het eens vertellen:


  • Een geweldig heet bad. Vooral in het weekend is er daar tijd voor. Meestal met Mister Fabuleus er bij in en soms ook met een fles bubbels. Om op te drinken, weliswaar! 
  • Ik kan ook geweldig genieten van op de trein zitten. Er zijn wel enkele voorwaarden natuurlijk. Zo moet hij wel rijden en liefst ook nog op tijd! En er moet massa's plaats zijn om te zitten. Overvolle treinen zijn echt niet aan mij besteed. Maar als alles vlot gaat, vind ik het een heerlijke plek om een boek te lezen of een blogbericht te schrijven. 
  • Een dik jaar geleden ontdekte ik yoga. Stiekem had ik altijd geweten dat het iets voor mij zou zijn en ja, dat was ook zo. Op dinsdagnamiddag kan je me meestal alles vragen, want dan ben ik helemaal zen. 
  • Lekker eten en drinken zorgt ook voor ontspanning. Liefst eten dat voor mij is klaar gemaakt en zo lekker is dat je wou dat je bord nooit leeg en je maag nooit vol geraakte. En dat ze nooit calorieën hadden uitgevonden...
  • Mijn stil genot is zonder twijfel een cappuccino met een stukje chocolade (liefst met kleine nootjes). Ook de ideale manier om me een kwartiertje te doen zwijgen. 
  • In onze tuin zitten met een boek of gewoon zitten luisteren naar het ruisen van de bomen... met een lentezonnetje op mijn kop. Wat kijk ik er naar uit.
  • Lopen en misschien ook wel andere sporten, maar ik gebruik deze vorm van ontspanning niet genoeg om echt te weten hoe het er mee zit. Maar als ik dan eens ga lopen dan voel ik me daarna altijd vol energie en super ontspannen. 
  • Fietsen of wandelen kan zo geweldig ontspannen zijn. Al is het maar tot aan de bakker of de frituur.
  • Opruimen. Ik word helemaal zen van een proper en opgeruimd huis. Jammer wel dat je er eerst heel wat werk in moet steken.
  • Zeeën van tijd hebben is zo fantastisch. Een luie zondag, een snipper dag of gewoon een week staycation. Heerlijk. Uitslapen zolang je wil, doen wat je wil,... I like! 
  • Op een luie zondag tijd hebben voor een middagdutje. 
  • Gaan lunchen met mijn collega-vriendinnen en een vol uur tegen elkaar zagen over wat er allemaal tegen zit. 
  • En ik haal ook heel veel energie uit blogberichten schrijven en super leuke reactie van jullie krijgen.
Maar genoeg ontspanning nu... ik moet nog een to do lijstje afwerken vandaag.


Wat zijn jullie ultieme tips om instant of lekker lang te ontspannen?

5 opmerkingen:

  1. Mijn ultieme ontspanningstips moeten nog verschijnen. Ik loop hopeloos achter met bloggen, maar ze komen er nog deze week. Beloofd.
    Welk boeregat mag jou een inwoner noemen? Misschien kunnen we carpoolen op 8 maart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in Wespelaar! Laat maar weten als je uit de buurt bent.

      Verwijderen
  2. amai, ik zou zo uw lijstje kunnen copy-pasten :-) alleen in mijn stofjeskast duiken en achter mijn naaimachientje zitten ontbreekt er nog...en ik woon in putte, blijkbaar niet zo ver van wespelaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn lijstje! Het mijne staat ook online : http://saartjeathome.blogspot.be/2015/02/boostyourpositivity-destress.html
    Grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be/
    https://www.facebook.com/groups/bloggendemamas/

    BeantwoordenVerwijderen