maandag 2 maart 2015

Hoe zat het in februari?

Februari is achter de rug. De maand waarin ik 33 werd. Vol cadeautjes en etentjes dus en veel kussen, maar ook de maand waarin mijn tante gestorven is na een moedige strijd tegen kanker. Vooral een emotionele maand dus, met toch ook al een klein beetje lentegevoel omdat het al iets langer licht is als ik 's avonds thuis kom. Maar hoe zat het nog in februari:

Verjaardagsfeestje om het werk 
Verlegen voor
mijn twee volle strijkmanden. Schandalig is het! Het kan dus zijn dat ik er een beetje verrimpeld bijloop mocht je me tegenkomen. 


Teleurgesteld in
het boek Oorlog en Terpentijn. Misschien had ik er iets te veel van verwacht of zo, maar ik krijg het echt niet gelezen. Sorry, Stefan! 


Gelachen met
Deurdedeurdeur. Een hilarische deurenkomedie met absurde humor. En ik kan er niet aan doen, maar ik moet altijd kei hard lachen met van die absurde mopkes en misverstanden. En ja, ook wel met Jonas van Geel. 


Ontdekt
dat je op het internet massa's gratis cursussen kan volgen (zoals op universitair niveau). Zoek maar even op MOOC (Massive Open Online Course) en je vindt de interessantste opleidingen. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, maar heb me ingeschreven in een cursus marketing die in april zal starten. Ik ben eens benieuwd. 


Aan het lezen
in Wij van David Nicholls voor de leesclub. Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar mijn review kan je binnenkort zeker vinden op Goodreads. Onze leesclub heeft trouwens een naam gekregen: Between The Covers en ik plan binnenkort ook eens een blogpost over How To: een leesclub, want ik krijg er echt heel veel vragen over. Ook nog een vraag? Laat het gerust weten. 


Geweest naar
een dropping. Naar jaarlijkse gewoonte gaan we met een aantal vrienden gecontroleerd verloren lopen. Je wordt dan ergens (meestal in de middel of nowhere) afgezet en moet dan aan de hand van opdrachten (foto's, bolleke-pijl, visgraad,...) de weg terugvinden. Oud concept dat ik vroeger al fijn vond bij de scouts en nu zo ene keer per jaar ook nog steeds geweldig leuk vind. 



Op restaurant
naar de Silo's in Boortmeerbeek. Een aanrader voor iedereen uit de streek of voor iedereen die toevallig eens passeert. De oude mouterij werd helemaal gerenoveerd. Een deel van een gebouw is voor een architectenbureau, een andere deel leende zich voor de opnames van Masterchef en onderaan is nu een hip en trendy restaurant. Lekker en gezellig en veel wijn, meer moet dat niet zijn voor een avondje uit met je lief. Wel niet vergeten te reserveren! 


Geïnspireerd door
trendwatcher Herman Konings. Ja, ik kan het wel zeggen, ik ben fan van den Herman. Hij weet natuurlijk zowat alles van de upcoming trends, maar kan het ook nog eens geweldig aangenaam uitleggen. En ja, ik vind dat wel tof. De afgelopen maand zag ik een keynote van hem bij de battle of the trendwatchers en ik leerde dat we binnenkort weer veel meer analoog gaan doen omdat we het digitale wat beu geraken. Al zullen we intuïtieve technologie (waar geen handleiding voor nodig is) altijd blijven gebruiken. En binnen vijf jaar winnen lokale winkels het weer van de online shops. En de absolute winnaars worden de winkels die digitaal en lokaal met elkaar kunnen verzoenen, de fygitale ruimtes. En nu gij! 


Modderig... ja, zo was de dropping. 

Blij met
de booming cijfers van Miss Fabuleus. Februari was een absolute top maand. Jullie kwamen met meer dan ooit langs en beslisten ook massaal om Miss Fabuleus te volgen via allerlei sociale media. En het blijst van al werd ik van al die warme en lieve berichten en reacties die jullie achterlieten. Dikke merci! 


Leukste blog
ai.. dat is niet gemakkelijk! Door #boostyourpositivity leerde ik de afgelopen maand verschillende blogs kennen en zondag hoop ik ook een aantal schrijfster in het echt te zien op de brunch, maar Miss Pixie Blog was voor mij toch de ontdekking. 


De woorden voor maand zijn: 
film gezien - opgemerkt in het nieuws - dromen over - schuldig over - gewonnen - tofste outfit - trots op - beste aankoop - geleerd dat - broed op


Op algemeen verzoek deel ik ook al andere woorden die in mijn potteke zitten. Zo kunnen jullie ze ook gebruiken en niet twijfelen om hier een linkje achter te laten. Ik kom met plezier eens lezen. 

dromen van - gefietst naar - geweest naar - kijkt uit naar - op uitstap - gefascineerd door - nieuwsgierig naar - gewerkt aan - grootste zonde - lekker gegeten - leukste blog - ontdekt - leukste muziek - opgemerkt - aan het lezen - quote van de maand - geïnteresseerd in - gelachen met - stress van - op restaurant - verdrietig over - teleurgesteld - gelachen met - blij met - haat - verlegen voor - mooiste foto - vrienden met - verrast door - geïnspireerd door - gehoord dat - ontspannen door - gezien op tv - boos op - beste tip - frustratie - sparen voor. 

Meer foto's vind je op www.instagram.com/saartjegeudens

6 opmerkingen:

  1. Hey Saartje, heel leuk om je via deze weg een (oud-)studiegenote terug tegen te komen! Kijk ernaar uit om je zondag in Gent bij de brunch even terug te zien! Heel leuke blog hier trouwens, super geschreven en een leuke kijk op het leven! Met mijn voornemen om terug wat meer boeken te beginnen lezen, ga ik jouw posts zeker meer in de gaten houden! Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vieren jullie verjaardagen met collega's steeds op deze manier (zie foto)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, Moocs zijn geweldig! Sinds kort ook ontdekt, vanuit je luie stoel cursussen volgen die je interesseren.

    BeantwoordenVerwijderen