maandag 2 februari 2015

Hoe zat het in januari?

Whoww, die eerste maand van 2015 zit er al weer op. De nieuwjaarsrecepties zijn nu echt wel achter de rug en de dagen beginnen al iets langer te worden. Maar hoe zat het nu in januari?

Ontbijtmuffins met havermout om de dag goed te beginnen
Ontspannen door
een wekelijks uurtje yoga tijdens de werkuren. Ik haat het om na een paar weken vakantie weer aan het werk te gaan. Weer vroeg opstaan, op een volle trein richting Brussel en een hele dag aan een bureau zitten. Om dan nog te zwijgen van de massa's mails en to do's die op je liggen te wachten. Ook na de kerstvakantie zat er weer veel lood in mijn schoenen. Gelukkig kan ik op dinsdagmiddag een uurtje naar de yoga. Het is het ideale moment om helemaal tot rust te komen. Op dinsdagnamiddag mag je me echt alles vragen!


Trots op
het feit dat ik op een korte tijd veel efficiënter ben gaan werken op het werk. Met enkele eenvoudige trucje slaag ik erin om veel productiever te zijn. Binnenkort schrijf ik er zeker een blogpostje over.


Verrast door
alle nieuwe lezer die steeds talrijker worden en vooral jullie leuke reacties. Ik ben elke keer weer zot blij als ik iets van jullie hoor. En in januari waren er echt heel veel leuke mailtjes en berichtjes. Bedankt daarvoor!


Beste wintertrui in jaren. 
Op uitstap
naar nergens eigenlijk... We zijn niet echt de deur uit geraakt. Tenzij misschien die ene keer naar Mechelen op het eerste weekend van de solden. Waar het super druk was en we zowel in de Connections als in de Gamemania niet vonden wat we zochten. Van een kale reis terugkomen gesproken...


Gewerkt aan
een bloggersevent waar ik jullie binnenkort echt alles over ga vertellen. Whoowww, spannend...!


Gelachen met
How I Met Your Mother! Nog niet helemaal Friends, maar het komt toch aardig in de buurt. Ideale reeks om een avond mee af te sluiten. Geweldige humor en een aflevering duurt maar 22 minuten. De 9 seizoen staan nu op Netflix. Ik ga er dus nog een paar maanden mee lachten.


Film gezien
Mijn favoriete film 'Extremely Loud and Incredibly Close' was op tv. Zo mooi... Ik moet trouwens dringend het boek eens lezen.


Creatieve vrienden die geweldige dingen maken, I like!!

Gezien op tv
Ook gezien op tv (Netflix) en een absolute aanrader is Unsere Mütter, Unsere Väter. Ja, opnieuw een oorlogsreeks (WOII), maar dit keer (eindelijk) eens vanuit het standpunt van een groep Duitse vrienden. 5 twintigers die elkaar kennen uit de kleuterklas maar nu elk voor hun eigen dromen en ideale willen gaan. Alleen was daar plots een oorlog... Echt steengoede reeks van drie keer 90 minuten!


Opgemerkt in het nieuws
Het nieuws stond er bol van de laatste maand... terreur, overal en vooral ook steeds dichterbij. Af en toe vraagt een mens zich toch eens af waar dit allemaal naar toe moet. Is het dan echt zo moeilijk om met z'n allen vredig naast elkaar te leven?


Het project #ikkanmetminder is gestart. Ik smeet al 50 boeken weg,
maar er is nog wat werk aan de winkel de komende maanden. 

Op restaurant
in Rossi in Leuven, maar het kon ook gewoon in Italië zijn. Wat een ontdekking! Je eet er wat de pot schaft, maar dat is altijd heerlijk Italiaans eten. Niet zomaar standaard pizza en pasta, maar slow food om je vingers van af te likken. Maar vertel het niet verder! Ik zou er nog eens een tafeltje willen bemachtigen.


De woorden voor februari zijn: verlegen voor - teleurgesteld in - gelachen met - ontdekt - aan het lezen - geweest naar - op restaurant - geïnspireerd door - blij met - leukste blog 

2 opmerkingen:

  1. Oh leuk, heb je de woorden zelf verzonnen? En mag ik ze lenen? In leukste blog verwijs ik dan naar jou. Voor mij dé ontdekking van #boostyourpositivity

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag ze absoluut gebruiken! Ik heb er een heel boel en trek er elke maand 10 willekeurig uit het doosjes.
    Zal ik ze allemaal eens oplijsten?

    Dankjewel voor het mooie compliment! Daar word ik super blij van! :-)

    BeantwoordenVerwijderen