maandag 1 september 2014

Hoe zat het deze zomer?

In 'Hoe zat het' kom je aan het einde van elke maand te weten hoe het gaat met mij. Ik heb een hele hoop trefwoorden verzameld en aan het begin van elke maand worden er willekeurig 10 woorden getrokken. Na vier weken maak ik een round-up.

En nu blik ik even terug op de zomer 2014.



Gelachen met...
met de oooohhhh zo flauwe mopjes van Mister Fabuleus. Vooral onderweg naar Noorwegen en ook in Noorwegen. Maar ook op doordeweeks dagen komen ze met bakken uit de lucht vallen.

Grootste zonde...
was waarschijnlijk bubbels drinken in ons nieuwe bad. 
Wij hadden vroeger (zo'n jaar geleden) de gewoonte om geregeld (ne keer per maand) bubbels te drinken in bad. Ideaal om eens bij te babbelen. Maar door de verbouwingen en vooral wegens geen deftig bad meer in huis was het er al zo'n 12 maanden niet meer van gekomen. 
Maar op 15 augustus was het zo ver! De loodgieter was nog niet buiten, de silicone was nog niet droog, maar wij zaten al met onze fles bubbels in bad. Super leuk! Daar moet je ook eens tijd voor maken.

Gekocht...
een stofzuiger. Een Miele S8310 voor wie echt geïnteresseerd is. We hadden natuurlijk al een Rumba, maar zo'n klassiek model kan je niet missen in huis. Volgende maand koop ik hopelijk iets hip en cool. #duidelijk30+

Geïnteresseerd in...
het blogboek van Kelly .... Ik ben super benieuwd naar haar tips en tricks. Ik heb ondertussen al een exemplaar kunnen bemachtigen en kan amper wachten om erin te beginnen lezen.



Voor de boekenfreaks. Dat leuke stofje naast het blokboek is mijn boekenzakje. Je maakt het makkelijk zelf. 

Beste tip...
Ik weet niet meteen of het de beste tips is, maar wel de vreemdste tip die ik afgelopen zomer gehoord heb. Als je handen naar look of ajuin ruiken na het koken, dan moet je er mee over je kraan wrijven... Ja, ik weet het, het klinkt dwaas en het wordt nog dwazer als ik zeg dat het een tip is van Lesley-Anne Poppen. Maar ik heb het geprobeerd en het werkte...

Geleerd dat...
... je best niet op een berg staat tijdens een onweer. Maar laat ik beginnen bij het begin.
Wij waren deze zomer in Noorwegen. Mini-samenvatting: Prachtig land, mega stil maar voor het eten moet je er niet naar toe. Als Noorse toerist is je lot vooral wandelen en meestal ook nog eens stijl omhoog. Op dag drie van onze reis zijn we in de buurt van de Gaustatoppen (meer dan 1800m hoog). Een wandeling van twee uur zou ons naar de top brengen. Wij dus weg, want volgens het weerbericht gingen er opklaringen komen in de loop van de namiddag.

Ja... niet dus hé! Na twee uur klimmen stonden we boven op een berg in de mist. Jammer van het mooie uitzicht dachten we nog even... maar het volgende moment leek het alsof er honderden muggetjes tegen mijn voorhoofd vlogen en stond mijn haar met plukken loodrecht omhoog (ja, je leest het goed). "Shit (hier toch wel op zijn plaats), we staan hier in een onweer (letterlijk dan...)", was zowat het enige dat ik kon bedenken (niet echt nuttig, ik weet het...).

Gelukkig stond daar boven op die berg ook een veredeld tuinhuis waar je op mooie zonnige middagen een waffel kan eten. Wij daar dus binnen! Na zo'n dikke vijf minuten is het onweer losgebarsten met ook nog eens een blikseminslag op dat veredeld tuinhuis.

Nu, eind goed, al goed voor ons! Met dank aan een goede engelbewaarder, want op een berg zijn en niet kunnen gaan schuilen is echt levensgevaarlijk (iets met hoogste punt, geleiding en aantrekkingskracht). En als het dan toch niet anders kan, zo klein mogelijk maken, enkel met je tenen de grond raken en hopen dat je de dag erna een spannend verhaal hebt dat je kan navertellen.




Stress van...
werkmannen! En we hebben er weer een lading over de vloer gehad deze zomer. Onze badkamer werd onderhanden genomen dus loodgieter en tegelaar hebben menig uur in ons huis doorgebracht. En ik krijg daar dus echt stress van! Gelukkig zijn ze ondertussen bijna allemaal de deur uit. De rust kan terugkeren.

Verdrietig over...
hoe fout het met de wereld gelopen is deze zomer. Een vliegtuig wordt uit de lucht geschoten, het ene volk vuurt rakketen af op het andere, en mensen worden massa vermoord om wie ze zijn of waar ze in geloven. Wij maar vrolijk genieten van vakantie, festivals en lekkere cocktails en niet eens zo ver hier vandaag zijn er massa's kinderen die 'de verloren generatie' genoemd worden. Daar word ik triest van...

Gekeken naar...
Saving Mr Banks. Iemand al gezien? Wat een geweldige film. Ik ben meestal nogal een stoere als ik naar films of series kijk, maar nu voelde mijn emotionele ik toch enige opwelling. Ik ga natuurlijk niet vertellen waarover deze super, mega, geweldig film gaat, maar deze trefwooden krijg je wel cadeau: Marry Poppins, waargebeurd en bedankt Walt! 

Blij met... 
het idee dat de verbouwingen aan ons huis bijna achter de rug zijn. Nog een maand of twee goed doorbijten en we gaan eindelijk eens kunnen genieten van een kant en klaar-huis. Olé!


De woorden voor 'Hoe zat het in september?' zijn: stress van - trots op - ontspannen door - op restaurant - gefietst naar - geleerd dat - dromen van - boos op - geïnspireerd door - verlegen voor. 

1 opmerking:

  1. Aha nog iemand die het boek heeft gekocht. Ik ben het gisteren gaan halen. Nu mijn blog vorm geven en hopen op spannende/avontuurlijke/grappige/innige momenten waarover ik kan schrijven. Doe zo verder met je blog en wat je schreef over de oorlogen... het is idd triest :(

    BeantwoordenVerwijderen