woensdag 9 oktober 2013

Snit & naad: de breitas












'Breien is de nieuwe yoga' zag ik vorige week nog op pintrest staan. En misschien klopt dat wel. Zeker met de donkere dagen weer voor de deur. Regen tikt tegen het raam, de kachel brandt en ondertussen brei je er vrolijk op los.

Het breien op zich is dan misschien wel leuk, maar ik wist geen blijf met mijn wol en breipriemen. Alles lag zo'n beetje overal. Nog wat restjes wol op zolder. Eén paar priemen hier, een ander paar weer ergens anders. 

Tijd dus voor een leuke breitas waarin ik al het nodige kan bewaren. Gedaan met eindeloos zoeken en meer tijd om te breien.  

Je kan tal van breitassen kopen, maar ik was er niet meteen wild van. Waar ik wel meteen wild van was, was de breitas van Cath Kidston. Je kan de tutorial vinden in haar boek Naailes voor beginners. Aangezien alles met copyright beschermd is, kan ik er hier jammer genoeg niet veel over uitweiden. Ze legt je liever zelf alles uit. Kopen dus dat boek

Wat ik wel kan vertellen is dat je er echt massa's geduld en tijd voor nodig hebt. Alle 6 hoekjes, moet je met de hand aan elkaar zetten. 

Maar ik ben super blij met mijn breitas. 't Is er ééntje uit de duizend! 


Heb jij een breitas? Of waar verzamel je je breispullen in? Ik ben een beetje benieuwd! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten