woensdag 13 mei 2015

Waarom je je was beter buiten kan laten drogen.

Nu het de laatste dagen super goed weer is, is het dé moment om je wasgoed buiten te laten drogen. Tot voor kort droogde ik al mijn was binnen, maar eind vorig jaar las ik dat dat toch niet zo'n goed idee is.



Wist je dat in natte was zo'n 2 liter water zit? Dat kan je ook weeral eens verder vertellen als je op café niet goed weet wat vertellen. Door je was binnen te laten drogen stijgt de luchtvochtigheid met 30% en dat verhoogt dan weer de kans op schimmels. Wat op zich heel slecht is voor je gezondheid. Wie 100% in orde is gaat niet meteen last ondervinden, maar voor mensen met een zwak immuunsysteem kan het echt gevaarlijk zijn. Je was zoveel mogelijk buiten drogen is dus de allerbeste optie. 

En dat was ook mijn plan. We hadden hier al een gaatje in de grond, maar het ontbrak aan een droogmolen om erin te zetten. Ik deed wat research en kwam uit bij Brabantia. Logisch ook want zowel mijn mama als mijn schoonmama zweren al jaren bij een droogmolen van dat merk. 

Overtuigd geraakte ik helemaal als ik las dat er nu voor elke droogmolen die gekocht wordt ook een boom wordt geplant in de woestijn van Burkina Faso. En dat ze daar wel wat bomen kunnen gebruiken zie je in dit filmpje.




Brabantia hoopt 500.000 bomen te planten en zo een steentje bij te dragen aan een groener Afrika. Ben je dus ook van plan om een nieuwe draaimolen aan te schaffen? Lees dan hier alles over het Love Nature-project

Naast goed voor je gezondheid en meer bomen in Afrika, heeft je was buiten drogen nog een aantal voordelen: 
- Witte was wordt nog witter als je hem in de zon laat drogen. 
- Je kleding strijk je makkelijker als ze buiten gedroogd is. 
- De buitenlucht zorgt ervoor dat je kleding frisser ruikt. 
- En bovenal bespaar je massa's elektriciteit door niet langer je droogkast te gebruiken. 

De komende maanden gaat het wasgoed hier dus naar buiten. Enkel de handdoeken gaan de droogkast in om ze heerlijk zacht te maken. En hoe drogen jullie de was? Wat is jullie voorkeur? 


Dit blogbericht kwam tot stand in samenwerking met Brabantia. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten