woensdag 18 februari 2015

#boostyourpositivity: mijn 8 favoriete lifehacks op een rijtje

In blogland doet zowat iedereen mee aan de uitdagingen van #boostyourpositivity. Lilith riep deze week op om je beste lifehacks met iedereen te delen. Een kolfje naar mijn hand en daarom deel ik met plezier de 8 tips waar ik zelf content van ben dat ik ze ontdekt heb. Allé hup, een overzichtje:

Beetje lente in huis! #boostyourpositivity
  • Telkens als ik mijn klantenkaarthanger boven haal, krijg ik er reactie op. "Amai, dat is iets handig", "Allé, dat is een goed gedacht", "Hebt ge dat zelf gemaakt?", zijn zo'n paar quotes die de revue passeren. En ja, t' is waar! Het is echt een gemak zo'n klantenkaarthanger.
  • De beste raad die ik mezelf ooit heb kunnen geven, was mijn keuken te organiseren volgens het principe 'zet het daar, waar ge het nodig hebt'. Je hebt er wat werk aan om het allemaal op orde te krijgen, maar eens je keuken zo is georganiseerd win je echt massa's tijd.
  • En we blijven in de keuken. Mijn zakjes voor look en ajuin zijn geweldig. Gemakkelijk zelf te maken en 't is gedaan met van die vervellende vliegjes die gek zijn op rottende ajuinen.
  • Kabeltjes... ik zou er grijs haar van krijgen. Ze allemaal verzamelen in een bak is één, maar waarom lijken die allemaal zo op elkaar? Ik hang er nu vlagjes aan. Een oplossing kan soms geweldig simpel zijn.
  • Handige diepvrieslabels maak ik met masking tape. Gemakkelijk om op te schrijven en nog gemakkelijker om te verwijderen. Zo is het gedaan met raden wat er in die potje in je diepvries zit.
  • Boodschappen doen we hier altijd met een lijstje. Sinds kort heb ik een voorgeprint lijstje zodat ik niet alles zelf meer moet krabbelen op een papiertje. Tijd gewonnen en je kan in de winkel tenminste nog lezen wat je had opgeschreven.
  • Vermoedelijk beginnen er al wat ogen te draaien als ze het woord baking soda zien staan, maar echt het is zot wat je daar allemaal mee kan doen. Van mooier haar tot uw snijplank kuisen... Voor geen geld te koop in de Delhaize, trouwens.
  • En tot slot nog een leuke tip voor als je nog eens moet schilderen. Ik haat het om zo'n grote bak verf achteraf te moeten uitwassen. Doe daarom eerst een plastic zak in je bak voor je de verf erin doet. Achteraf smijt je gewoon de zak weg en je bak is meteen proper. Als dat niet slim is!

Wat zijn jouw trucjes om het leven een stukje eenvoudiger te maken? Laat het me weten door hier een reactie achter te laten! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten