maandag 15 december 2014

#projectkerst2014: stand van zaken

Vorige week ben ik gestart met #projectkerst 2014. Stap voor stap richting een kerstfeest zonder stress. En na een week is het tijd om al eens een stand van zaken te geven.

Ik had mezelf al een serieuze to do-lijst opgelegd:
- Kerstboom zetten
- Uitnodiging maken
- Bijgerechten voor de kalkoen zoeken
- Leuke activiteit zoeken voor alle leeftijden
- Planning maken voor de komende weken met Kerstmis als einddoel
- Kerstoutfit zoeken



De kerstboom staat hier ondertussen al een week te fonkelen. Het aantal pakjes begint ook stilaan te groeien. We bestellen zoveel mogelijk via het internet. Bol.com is zonder twijfel onze favoriete site. Je vindt er echt bijna alles en de service is toperdetop! Geen last dus van overvolle winkels en gedrum aan de kassa. I like online Christmas shopping. 

Vandaag gaan ook onze uitnodigingen de deur uit. Officieus is alles eigenlijk al afgesproken, maar zo'n uitnodiging maakt het toch extra leuk. Ik twijfelde tussen een ludieke ecard van JibJab of een mooie papieren versie. Ik dacht 'ik ga voor makkelijk en ludiek', maar daar heb ik nu dik spijt van. JibJab blijkt helemaal niet gratis te zijn... En ik heb deze week geen tijd meer om in een kaartjeswinkel te geraken. Echt zonde! Het is dus een mailtje met Elf Your Self - fimpje geworden. Voor mijn volgend feest wil ik dus onthouden dat ik papieren uitnodigingen wil versturen en dat ik daar op tijd aan moet beginnen denken. 

De kalkoen is besteld. Op 24 december mogen we die om 8u 's morgens gaan oppikken (ja, het kon niet vroeger...), maar rond de bijgerechten was er nog wat discussie ten huize Fabuleus. Ik zag het groot. Minstens 10 bijgerechten. Kleine porties, maar wel genoeg keuze. Mister Fabuleus zag dat niet zo zitten en aangezien we hier voor democratie en onderhandeling zijn, zijn we uiteindelijk uitgekomen op 6 bijgerechten:
- Zelfgemaakte kroketten
- Veenbessen
- Boontjes met spek
- Gegrilde groenten
- Witloofsalade
- Paddenstoelensaus 


De kroketten zitten sinds vandaag in de diepvries. Ze zien er super authentiek uit en zijn ook kei lekker. Het is dat ik niet gedacht had dat het me zou lukken van de allereerste keer, want normaal ben ik echt veel bescheidener. 

Voor al de andere bijgerechten werk ik aan een boodschappenlijstje en een haalbare planning. 

Die leuke activiteit voor alle leeftijden hebben we ondertussen ook gevonden en we gaan er ook meteen een traditie van maken voor de komende jaren: De Grote Kerstmis Bingo! Hoe cool is dat! 
Super eenvoudig, helemaal retro en gewoon altijd leuk. 


En tot slot is ook mijn kerstoutfit al gekozen. Nu hopen dat alles ook nog perfect past. Toch altijd beetje spannend zo kleren bestellen op het internet. 

Voorlopig loopt dus alles prima met dat #projectkerst2014. Tijd dus om enkele extra to do's op te leggen voor de komende week:
- Planning verder afwerken, met Kerstmis als eind doel
- Boodschappenlijstje maken
- Servies checken
- Tafeldecoratie zoeken
- Bekijken welke kommen, pannen, schalen,... nodig zijn voor de bijgerechten

En hoe staat het met jullie planning voor de feestdagen? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten