maandag 13 oktober 2014

Het manifesto van Miss Fabuleus

Zo af en toe moet je even bezinnen en alles even op een rijtje zetten. Ideaal om dat te doen is een manifesto op te stellen.

Een maniwatte? Een manifesto! 
Dat is een tekst met intenties, motieven en gewoon dingen waar je voor staat. 

Je kent het wel. Je weet wat je wil, wat je denkt en wat er gedaan moet worden. Maar telkens worden die duidelijke ideeën doorkruist door gedachten aan hopen strijk, dringende mails en boodschappenlijstjes. 

Door je zo eens af en toe gewoon een kwartiertje in de zetel te zetten en te noteren waar jij nu echt in gelooft, kom je al heel wat verder. Je kan het doen om je blog beter te positioneren, maar je kan ook even oplijst waar jij je prioriteiten wil leggen, of wat voor jou echt belangrijk is. Gewoon elke zin beginnen met 'ik geloof' en al de rest komt vanzelf. 

En aangezien visualiseren echt alles is, schrijf je alles op een groot blad dat je op een plaats hangt (wc, bureau, auto,...) waar je elke dag serieus wat tijd doorbrengt.
 
 
Voor je begint aan je eigen manifesto kan je al even piepeloeren naar dat van mij: 

- Ik geloof dat regelmatig een nieuwe weg kiezen echt goed is voor mij. 
- Ik geloof dat volhouden meestal loont.
- Ik geloof dat je het altijd gewoon moet vragen. Een neen heb je, een ja kan je krijgen.
- Ik geloof dat we altijd moeten blijven bijleren. 
- Ik geloof dat je altijd je best moet doen. Ook als je daar helemaal geen zin in hebt. 
- Ik geloof dat je altijd out of the box moet denken. 
- Ik geloof dat we allemaal te veel spullen hebben en best met wat minder kunnen. 
- Ik geloof dat we dringend het milieu moeten redden en beginnen bij ons zelf. 
- Ik geloof dat je spaarzaam kan omgaan met geld zonder gierig te hoeven zijn. 
- Ik geloof dat we elkaar zoveel mogelijk moeten inspireren.
- Ik geloof in bubbels drinken in bad op zaterdagochtend.
- Ik geloof dat werken niet alles is en dat vrije tijd dat wel is. 
- Ik geloof dat wat ik zelf maak altijd beter is dan wat in grote fabrieken en in verre landen gemaakt wordt.
- Ik geloof dat we meer aan elkaar moeten geven, zonder daar ook meteen iets voor terug te willen. 
- Ik geloof dat een 'hallo' niets kost.
- Ik geloof dat een team beter is dan ik alleen.
- Ik geloof dat we van iedereen altijd iets kunnen leren.
- Ik geloof dat je soms gewoon moet durven.
- Ik geloof dat je goed zorg moet dragen voor je spullen.
- Ik geloof dat we allemaal wel eens een rotdag hebben en het niet meer zien zitten en dat is best ok. 

En jullie waar geloven jullie in? Maak ook je eigen manifesto en post hier een link. Dan kunnen we allemaal bij elkaar lezen waar we in geloven! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten