vrijdag 26 september 2014

De volgens mij 6 beste tv-series die je moet gezien hebben.

Bij Josie's Little Things verscheen er deze week een leuk artikel over haar favoriete series. En dat treft, want ook ten huize Fabuleus zien ze al eens graag een serie. Dus laten we dat lijstjes dus must sees gewoon verder aanvullen. 

The Legacy is dé Scandinavische reeks die je moet gezien hebben. Deze keer geen moorden die opgelost moeten worden of politieke problemen. Het thema is een erfenis en daar kan nogal wat drama rond ontstaan. 


Ook Scandinavisch maar iets minder realistische is Real Humans. Het is gedaan met vervelende taakjes. Daarvoor hebben ze Hubots uitgevonden, ofwel robots in een mensenjasje. Handig zou je denken, maar het wordt natuurlijk iets ingewikkelder als Hubots zich steeds menselijker gaan gedragen of besmet raken door een virus dat hen echte moordwapens maakt. 


Josefien zei het al, Les Revenants is echt geweldig. Franse series worden hier niet vaak een succes, maar deze reeks is de witte raaf. Een Frans bergdorpje wordt helemaal overhoop gehaald als mensen die enkele jaren eerder overleden zijn, plots weer voor de deur staan. Echt super mysterieuze en spannende serie. En dat komt onder andere door dit Creepy Kid:



Sinds de komst van Netflix (vorige week dus) kijken we ook naar House of Cards. We zijn nog niet zo geweldig ver, maar het is nu al duidelijk dat het een top reeks is. Ik moet wel nog even wennen aan Kevin Spacy die geregeld eens tegen de kijkers praat, maar dat komt helemaal goed. 

The Leftovers is gemaakt door de schrijven van Lost. Oei... hoor ik jullie al denken, en ja ik dacht dat ook. Seizoen 1 is soms wat verwarrend maar vooral dik ok. Het gaat eigenlijk over hoe het leven verder gaat, nadat er 2% van de mensen verdwenen is. En dat is niet voor iedereen een lolletje. 


Wie heeft hier Homeland nog niet gezien? Dat is echt een schande. Beste reeks van de afgelopen jaren eigenlijk en ook super actueel. Over terrorisme en de moeilijke strijd die het met zich meebrengt. Als je maar tijd hebt om 1 ding te zien uit heel dit lijstje, kies dan voor Homeland. 

Deze hebben we ondertussen bijna allemaal gezien. Laat dus zeker weten welke series ik volgens jou zeker moet bekijken.


2 opmerkingen:

  1. House of Cards hebben wij gebinge-watched. Volgens mij hebben we ons nog nooit zo snel door een reeks geslagen. Echt geweldig. En Kevin Spacey is er gewoon super in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankzij Netflix kon ik eindelijk "The killing" zien, ook een van mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen