maandag 24 maart 2014

#TVlozeAvond

Foto van Buzzfeed.com
Nog niet zo geweldig lang geleden vroeg ik me af,'waar gaat toch al mijn tijd naar toe?'. (Tip: zoek eens uit waar jouw tijd naar toe gaat). En uit dat mini-onderzoekje bleek dat ik heel wat tijd spendeerde aan werken (dat moet nu eenmaal), onderweg zijn met de trein (probeer ik zo nuttig mogelijk in de vullen) en TV-kijken.

Zowat elke avond na het eten kropen we gezellig nog enkele uurtjes voor tv. Een leuke serie of film, we spendeerden er uren aan. Wekelijks minstens 15u. Allemaal minuten en seconden die we anders zouden kunnen besteden. Aan een boek lezen bijvoorbeeld. Ik loop maar te zeggen dat ik er geen tijd meer voor heb. Of een gezelschapspel te spelen. Onze kast staat er vol van, maar de tijd ontbreekt.

Daarom hebben we sinds begin januari de #TVlozeAvond in het leven geroepen. Eén avond per week (bij ons op woensdag) blijft de tv gewoon uit. Ook computers en ipads laten we zoveel mogelijk links liggen. Een ebook lezen mag dan natuurlijk wel, maar doelloos rondsurfen niet.

Foto van WhenHarry MetSally
Ok, we spenderen per week nog heel wat uren met gezellig voor tv hangen, maar een keer per week maken we eindelijk tijd voor dingen waar we veel 'goesting' in hadden maar nooit toe kwamen. Je wint dus massa's tijd door minstens één avond per week de tv gewoon uit te zetten.

Doe ook mee met de #TVlozeAvond. Spreek met je gezinsleden af welke avond per week je de tv gaat bannen. Plan samen leuke dingen of zoek een leuk boek uit om te lezen.
En laat aan al je vrienden via facebook en twitter weten dat jij meedoet aan #TVlozeAvond. Zo winnen we allemaal extra tijd door een avondje geen tv te kijken.


Deel zeker ook al je ervaringen door een comment na te laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten