zaterdag 23 juni 2012

Op trot: Schaamteloos romantisch

Ken jij Love Locks? Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Niet dat ik af en toe eens niet schaamteloos romantisch ben, maar deze trend had ik gemist. Gelukkig heb ik een geweldige M. Fabuleus om er me attent op te maken.
Maar goed, ben je dus opzoek naar iets om je vriendin of vriend eens mee te verrassen? Dan is dit echt een aanrader! 

Het heeft eigenlijk vooral voordelen:
* Origineel
* Kost niet veel
* Romantisch
* Je kan weer eens iets vertellen tegen je vrienden/collega's/...
* Je spaart er een duur huwelijksfeest mee uit
* Je kan nog eens op citytrip 


Het doel:
Eeuwige liefde verklaren! Trouwen is dus niet meer nodig. Het slotje regelt het allemaal! 

Het middel:
Koop een hangslot en schrijf er jullie namen op. Een hartje is natuurlijk ook altijd toegelaten, maar niet verplicht. 

Extra benodigdheden:
Een brug in een internationale stad zoals Rome, Parijs of New York. 

De symboliek:
Je sluit de harten op en door de sleutel in de rivier te gooien, kunnen ze nooit meer loskomen van elkaar. Ohhh.... zo mooi...!

De geschiedenis
Het fenomeen van de Love Locks bestaat al heel lang. Na WOII was het bijvoorbeeld heel populair in Servië. Sinds 2006 is het weer helemaal hip en trendy om een slotje vast te maken aan een brug. Reden daarvoor is de roman Ho Vaglia di Te (ik wil je) van Federico Moccia. De personages in deze roman betuigen hun liefde door een slotje vast te maken aan de Ponte Milvio in Rome. Het boek werd zo'n succes dat heel wat locals en later ook toeristen hetzelfde begonnen te doen. 

Na Rome volgde Parijs en nu is de Brooklyn Bridge in New York aan de beurt. 

Extra info:
Kies een goede plek uit voor je slotje. De stadsdiensten verwijderen ze enkel als ze in de weg hangen tijdens herstellingswerken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten