maandag 15 juni 2015

De test: Krijg ik ons bbq-rooster weer proper?

Wie zaterdag en zondag zijn neus heeft buiten gestoken, heeft het zeker geroken. En ook wij bbq'den erop los, maar niets zo hatelijk dan de dag erna dat rooster weer proper krijgen.


Maar enkele weken geleden kreeg ik hier een pakketje in de brievenbus. Daarin zat een Starwax-product om bbq-roosters mee te ontvetten. Er zat ook een briefje bij: "Zeker eens proberen deze zomer!". No prob!

Ik weet eigenlijk niet of het een urban legend is, maar ik leg altijd ons rooster na het bbq'en een nachtje in het gras om sneller proper te worden... Maar vanzelf proper wordt het daar niet van. Aan de slag dus. Veel heb je er eigenlijk niet voor nodig:

  • Een vuil rooster
  • Een ontvetter
  • Emmer met wat water
  • Een spons
  • Een droge doek

Nog even kort de gebruiksaanwijzing van de ontvetter en we zijn er klaar voor:
Verstuiven op ongeveer 20cm (op koude oppervlakken). Enkele ogenblikken laten inwerken. Reinigen met een vochtige spons of doek. Spoelen met lauw water en vervolgens drogen met een propere en niet-vochtige doek. De handeling herhalen indien nodig. 

Zo gezegd zo gedaan... En het resultaat ziet er zo uit:


Ziet er best wel goed uit,hé! Al na de eerste keer kwam het grootste deel van het vuil en vet los. Op de andere stukken heb ik de behandeling een aantal keer moeten herhalen. Maar aan het einde blonk ons rooster als nieuw.

Vroeger gebruikte ik altijd baking soda. De korreltjes zorgen ervoor dat het vet en vuil worden los geschuurd. Maar ik had nooit echt het gevoel dat het er helemaal proper van werd. Met deze bbq-ontvetter van Starwax kwam het vuil meteen los en voelde het rooster daarna ook niet meer zo vettig aan. Laat dat goed weer dus maar komen, want ik heb al weer zin in een volgende bbq!

Wat is volgens jou de beste manier om een bbq-rooster proper te krijgen?

Ah ja, op dat briefje stond ook nog: "Wil je graag ook vermelden dat alle Starwax-producten te koop zijn bij Brico? Bedankt en laat die bbq smaken!".

Kijk voor meer info ook op starwax.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten