vrijdag 28 november 2014

Maak kans op een persoonlijke brief van de Kerstman en krijg er nog wat inspiratie bij voor een adventskalender

Jaja, het begint te komen. Gisteren zag ik al de eerste kerstverlichting hangen bij één van onze buren. En ook ik begin al weer te denken aan pakjes, mooi versierde kerstbomen en eindeloze feestjes met veel eten. Wat ben ik toch zot op deze tijd van het jaar!

En omdat de weg er naar toe is belangrijker dan het doel zelf (ook meteen een belangrijke levenswijsheid) ga ik jullie vandaag inspireren met leuke adventskalenderideeën. Ideaal om dit weekend nog in elkaar te knutselen, al dan niet samen met je kinderen. En dan kan vanaf zondag het aftellen echt beginnen!
Ik ben helemaal voor easypeasy. Knutselen is niet echt aan mij besteed. Vaak begin ik met veel goede moed, maar die is vaak ver te zoeken als na 10 minuten de lijm niet goed blijft kleven of mijn verfborstel weer eens te veel haren verliest. Dus ook voor adventskalenders hou ik van simpel.

Zoals deze, bijvoorbeeld. Enkele stukjes touw, leuke envelopjes en leuks en lekkers om er in te stoppen. Meer moet dat toch echt niet zijn!

Foto van A Beautiful Mess

Hier nog zo'n simpel geval. Een leuke stok, die tijdens de herfst in zowat elk bos te vinden is. Ideaal om je 24 mini cadeautjes aan te hangen.

Foto van Frank John

Ook absoluut een leuke is deze met wc-rolletjes. Misschien al iets moeilijker, maar zeker nog haalbaar voor de knutselkluns.

Foto van Mindy Pitcher

Deze is perfect op mijn maat. Je gaat aan de slag met de magnetische kruidendoosje van Ikea. Je maakt enkele leuke opdrachten, verzamelt lekkers en hangt deze magnetische kalender op je koelkast of magneetmuur. Je kan hen trouwens ook makkelijk elk jaar opnieuw gebruiken.

Foto van Fabnfree
En tot slot wil ik jullie deze ook nog even tonen wegens 'gewoon kei slim bedacht'. Neem je muffinbakplaat (van 24, anders heb je er 2 nodig). Vul hem met lekkers. Tot slot plak je de gaatje af. Je kan dat met allemaal aparte papiertjes doen, maar je kan hem ook helemaal inpakken en enkele dag een ander gaatje open prikken.

Foto van Heartlandpaper

En om de kerstsfeer helemaal goed op gang te trekken, kan ik één van jullie verrassen met een persoonlijke brief van de Kerstman. Gewoon helemaal uit Lapland! Geschreven! Voor jou! Super toch! Ik ben al helemaal jaloers dat ik niet zelf kan winnen...

En meedoen is dan ook nog eens super simpel.

  • Je gaat naar de facebookpagina (je bent er al met 1 klik). 
  • Je liket de pagina, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
  • Je laat me via een reactie weten wat jij zou willen vragen/zeggen aan de Kerstman. 
Zo simpel is dat dus! 
Je kan de brief lekker voor jezelf houden, maar je kan er ook iemand mee verrassen. De brief komt in de week voor Kerstmis toe. 

Je kan meedoen tot vrijdag 5 december 20u00! Daarna is het onherroepelijk te laat. 

Geen zin om mee te doen aan de wedstrijd, maar wil je wel een brief krijgen van de Kerstman. Kijk dan zeker eens op de site van TravelBird.be. Zij kunnen je ook in contact brengen met de enige echte Kerstman. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten