vrijdag 13 september 2013

Gelezen: Het slimme organizing boek

Wie vindt er nu niet dat zijn huis één hoop rommel is? Liggen jouw kasten op orde? Die van mij in ieder geval niet. Vaak stapelen spullen zich ook op op allerlei tafels, planken,... Ik heb me al dikwijls voorgenomen om er iets aan te doen, maar echt iets ondernemen is er nog nooit van gekomen.

Tot ik toevallig 'Het slimme organizing boek' kreeg toegestopt. Door zijn leuke vorm en lay-out spreekt het meteen aan. Bovendien leest het ook nog eens als een trein. Eens je bent beginnen lezen, lees je het in één ruk uit.

En ja, er worden al wel eens open deuren ingetrapt, maar het is niet omdat je het weet dat je het ook daadwerkelijk doet! Tijd dus om tot actie over te gaan en meteen schoon schip te maken met je rommelige huis, volle agenda en stressy leven.

Ok, ik overdrijf misschien een beetje. Je gaat niet alles meteen op orde krijgen, maar door de praktische tips lukt het mij om stapje voor stapje wat meer structuur te krijgen. Nu nog volhouden en ik word nog een toppertje!

Er zijn drie belangrijke tips die ik alvast met jullie wil delen:
  1. Schrijf alles op, want anders probeer je het toch maar angstvallig te onthouden. Hoeft toch helemaal niet! Eens je to do's in je boekje staan, kan je het daar allemaal makkelijk terugvinden. 
  2. De 3 minuten regel is echt top. Alles wat je in drie minuten kan doen, doe je ook meteen. Deze week heeft ons huis er nog nooit zo ordelijk bijgelegen. Alles werd meteen op zijn plaats gelegd en ik heb zelfs 's ochtends de vaat leeggehaald. Dat is echt nog nooit gebeurd!
  3. Het allerbelangrijkste: beloon jezelf. Voor, tussen, na al je to do's! Het maakt niet uit, als je maar trots en blij kan zijn. 
Het boek staat vol tips die ervoor zorgen dat je vanaf nu helemaal fabuleus door het leven gaat. 

Meer info kan je hier vinden: 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten