donderdag 28 februari 2013

Te Gast: Micky van Internethippies



Miss Fabuleus krijgt al eens graag wat volk over de vloer, want dat is gezellig en zo leer je ook eens iets nieuws kennen. Vandaag is het de beurt aan internethippie Micky Devente. In het werkende leven is zij community manager bij Mediawijzer.net, een netwerkorganisatie en expertisecentrum om Nederlandse burgers en organisaties mediawijs te maken. Verder blogt ze voor DutchCowgirls en is ze één van de oprichtsters van het blog internethippies.nl. Waar haalt zij haar inspiratie vandaan? Hierbij haar top 5 inspiratiebronnen.

Net als internethippie Moniek Zuidema ben ik bijna 24/7 online waar ik mij laat inspireren voor mijn werk en persoonlijke interesses. Er zijn 14 miljard websites op het internet en dan hebben we het alleen nog maar over het online gebied. Hoe zorg ik ervoor dat ik alleen de dingen lees die voor mij interessant zijn? Waar haal ik mijn inspiratie vandaan? Je leest het in mijn top 5 inspiratiebronnen: 


1. Liefde voor RSS
Ik zei het net al even; er zijn 14 miljard websites op het internet. 14 miljard! Noem mij ouderwets, maar via RSS laat ik mijn favoriete websites en blogs instromen in Google Reader. Ik check dagelijks via de Mr. Reader app het laatste nieuws, de ontwikkelingen op het gebied van mediawijsheid en community management en natuurlijk nieuwe inspiratie voor internethippies. Een kleine selectie uit mijn RSS-abo’s:
Frank-ly; ‘Met gedeelde kennis wordt iedereen beter’ was de gedachte bij het oprichten van Frank-ly, de corporate weblog van Rhinofly en Tribewise. Mooie blogs op het digitale gebied.
A Beautiful Mess; een van mijn favoriete blogs over ‘Creating a beautiful life’. En wie wil dat nou niet? :-) 
Webwereld; het laatste ict nieuws.
Marketingfacts; een van de populairste marketingweblogs in Nederland.
Cupcakes andCashmere; een blog van de in Los Angeles wonende Emily Schuman.
Lifehacking; alles over meer doen in minder tijd en minder stress, zoals GTD en handige webtools.
The Next Web; een van de grootste websites over ‘Internet technology, business and culture.’
Culy.nl; o.a. recepten, food fotografie en handige keukentips.
Girls Love 2 Run; als beginnend hardloopster heb ik veel aan de blog van de meiden Fieke Knüppe en Francien Regelink. Op hun site motiveren en stimuleren zij om het beste uit jezelf te halen en geven zij een kijkje in hun eigen hardloopwereld. Als ik geen zin heb om te gaan hardlopen, check ik hun website en komt de motivatie vanzelf.


2. De wereld van social media
Als community manager leef je in de online wereld van social media. Het is dan ook niet zo gek dat naast RSS, o.a. Twitter, Facebook, Pinterest en LinkedIn mijn grootste nieuws- en inspiratiebronnen zijn. Op mijn eigen Twitter deel ik nieuwtjes en ontwikkelingen, pin ik inspiratie op Pinterest en deel ik samen met anderen uit mijn vakgebied onze mening en nieuws op LinkedIn. Aan de andere kant ontvang ik ook veel nieuws, tips, informatie en inspiratie van mijn volgers. 



3. For the love of paper
Een kopje thee en een goed boek of het tijdschrift Flow, daar word ik gelukkig van. Ondanks dat ik zoveel tijd online doorbreng, lees ik ook nog heel erg graag. En dan het liefst in een écht boek in plaats van een e-reader. Wat ik dan lees? Bijvoorbeeld mijn favoriete tijdschrift Flow. Qua boeken is het eigenlijk van alles wat. Ik lees ter ontspanning, maar ook voor mijn werk. Momenteel lees ik De Mediawijzer 2013, het jaarboek van Mediawijzer.net met de stand van zaken op het gebied van mediawijsheid. En ik lees Focus! over sociale media als de grote afleider van Justine Pardoen. Op mijn nachtkastje ligt ook nog het boek Fuck it van John C. Parkin over loslaten, ontspannen en gelukkig zijn. 


4. Crea Bea
Wat zou ik toch graag nog creatiever bezig willen zijn! Mijn lijstje met diy’s neemt met de dag toe. Naast Pinterest en toffe blogs, haal ik mijn inspiratie uit het tijdschrift Flow, maar ben ik ook gek op de boeken van Keri Smith. Zo heb ik al de bekende Wreck this journal in de boekenkast staan, maar ook This is Not a Book, Mess en How to be an explorer of the world. Een simpele diy is trouwens het ophangen van tijdschriften op hangers, ik heb er zes hangen in mijn slaapkamer. En ik ben erg blij met de Frank-ly 10 jaar poster; een grote kleurplaat met 100 trends in de afgelopen 10 jaar. 



5. ‘Ma’am Step Away from the Computer’
We weten allemaal dat de buitenlucht en sporten goed is voor je gezondheid. Daarom ga ik het liefst op vrije dagen lekker naar het bos of ergens een stuk wandelen, probeer ik minimaal 2x per week te hardlopen en dans ik elke vrijdagavond al 10 jaar met dezelfde vriendinnengroep (gezellig!). Dag computer, werk, enorme bergen informatie. En hallo frisse lucht, mooie natuur en inspiratie. Even afstand nemen geeft namelijk weer een frisse kijk en vaak ook nieuwe ideeën. 

Ontdek de blog van internethippies via http://www.internethippies.nl of volg ze via  Facebook,  Pinterest en Twitter.

Wil jij ook eens Te Gast zijn bij Miss Fabuleus? Dat kan geregeld worden. Stuur gewoon even een mailtje met een korte omschrijving van je blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten